[Wii] Development Kits/Tools

*thread ressurect*

Upgrades previstos para os Dev Kits da Wii:
Takeshi Shimada also briefly touched on some Wii development tools in the works that will be made available to both first and third parties.

He highlighted a development tool called NintendoWare, developed by Nintendo and HAL, that emulates Wii hardware on the PC so that artists can view an accurate representation of their special effects without loading their code onto a Wii development kit.

He also noted that his group is working on easy-to-incorporate fur-shading middleware and predictive input (so the game can guess what you're about to do based on prior motion).

NCL is also looking into the utility of text-to-speech for Wii.
Fonte: http://www.nintendoworldreport.com/specialArt.cfm?artid=13100
 
]cool[;1489082 disse:
Estaremos a olhar para um emulador Wii? Tendo em conta que o Wiimote funciona nos PC's... quem sabe.
Possibilidade de correr software ripado é extremamente reduzida, estamos a falar de um emulador que te faz preview do shader que implementaste (por exemplo) sem teres de recorrer a uma Wii para isso.

Não é um emulador comercial, nem a Nintendo é estupida o suficiente para dar azo a isso. :)

A DS também tem um emulador oficial, que não corre ROM's comerciais, corre é o Splinter Cell DS e o Goldeneye DS... porque a Ubi e a Electronic Arts se "esqueceram" de ligar o lock ao fazer a compilação final dos jogos (e com a pressa de os lançarem).

A existência de um emulador é basicamente... fazer a papinha toda aos developers, qualquer developer teria adorado que a PS2 tivesse uma coisa destas.
]cool[;1489082 disse:
Mas no ambito geral, qual a vantagem de fazer updates aos devkits neste momento quando a consola final já existe?

Fikem bem!
As DevTools estão sempre sujeitas a updates, nas consolas com várias gerações de software distintas, essa evolução abrupta é também auxiliada muitas vezes pelos updates que tornam o pulo possivel.

A disponibilização de Fur Shading (por exemplo) à distancia de um clique, é o mesmo que dizer que os developers não têm desculpa para não o implementar. Parecendo que não... mesmo que o jogo tenha raízes PS2, só o facto de numa das builds aparecer com pêlo detalhado já a distancia.

A Nintendo está a certificar-se de que a barra gráfica para títulos da Wii sobe, mesmo em jogos multiplataforma ou com pouca experiencia na arquitectura, e para isto em vez de exigir dos developers facilita-lhes o trabalho.
 
Última edição:
Nintendo desenvolve um sistema operativo open Source:

Inside Nintendo's ES Open-Source Operating System

Inside Nintendo's ES Open-Source Operating System Operating system-oriented website OSNews reports about an open-source operating system from Nintendo, titled ES. The website for the OS reveals that it was made public on August 30, 2006, though it only hit version 0.1 on October 11 of this year.

ES "runs natively on x86 (and qemu of course), kernel is written in C++, uses an ECMAScript interpreter for all of the userland, uses Cairo for graphics, and even has a port of [programming language] Squeak."

The OS is a 'research system,' meaning that there is no specific application for it at present, and is being used for experimentation. However, a story commenter on Gamedev.net theorizes: that it could be the framework for something like Microsoft's XNA, and is certainly expandable to platforms other than PC with a little work.

The commenter, 'ravyne2001' postulates: "Officially, it's simply a "research operating system." Something Nintendo is toying with and which may or may not lead to an eventual release in much the same way that Nintendo has always been in constant hardware development..."

"The working theory" he continues, "seems to be that this OS might be the early stages of something similar to Microsoft's XNA -- basically a sandbox environment which offers hardware acceleration and a userland based on some form of VM execution, ECMAscript in this instance. Although the current build is against X86, it could be ported over to PPC to run on the Wii, for instance."

For now, the operating system is laid bare to the public, which OSNews commentors seem to think is designed with broad adoption and simplicity in mind.

Though all documentation - including a full technical paper [PDF] on the project is in Japanese, all necessary source code is downloadable. An official English-language abstract regarding the project is as follows:

"We propose an extensible component operating system architecture in which an operating system kernel uses reflection to process C++ pure virtual function based system calls and upcalls to provide a unified programming environment for application, server, and kernel development. We found that we could even develop file subsystems and a TCP/IP protocol stack on an existing operating system based on this architecture."


The official ES website is being updated regularly, with the Squeak port implemented only days ago.
Fonte: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=16503

Gosto do facto de a abreviatura de Nintendo ES dar NES :p De resto, é uma boa inciativa, a ver se tiram partido dela.
 
Nintendo Enables Flash Support for WiiWare Developers

Software developers will be able to produce WiiWare projects directly in Flash, according to Cave Story producer Nicalis.

The independent studio recently revealed the announcement in a blog entry, where those who develop games using Adobe/Macromedia Flash will be able to bring their titles to WiiWare.

I think it's great that Nintendo announced Flash support for game developers. It's pretty exciting for the Wii and especially for developers who can make games directly in flash.

Nintendo does have strong policies and quality control with WiiWare, so expect many of the rubbish Flash-based proposals to receive a big no-no.
Fonte: http://www.cubed3.com/news/11906
 
^ Não anda, se o seu desenvolvimento continua está a ser feito a portas fechadas.

DevKits da Wii? tens de propor-te como developer à Nintendo e mostrar que és uma actividade comercial com "escritório" (há pessoas que dão como escritório a sua casa) viabilidade e estabilidade, e... esperar por uma resposta afirmativa do warioworld.
 
^ Não anda, se o seu desenvolvimento continua está a ser feito a portas fechadas.

DevKits da Wii? tens de propor-te como developer à Nintendo e mostrar que és uma actividade comercial com "escritório" (há pessoas que dão como escritório a sua casa) viabilidade e estabilidade, e... esperar por uma resposta afirmativa do warioworld.
Se bem que eles não aceitam qualquer um, ao contrário do que o otário do Bob queria.
 
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