Consulta o Portal de Jogos da ZWAME. Notícias, Artwork, Vídeos, Análises e muito mais.
"Disaster: Day of Crisis is still in development," a Nintendo of America representative told GamePro on Monday. Unfortunately, the representative would not comment on a tentative release date or when Nintendo might divulge further information
Estão a trabalhar em segredo "quase absoluto", apenas se sabe que está em desenvolvimento e que já foi classificado na Austrália... deve estar para sair uma coisa grande, tão poucas são as coisas que se conhecemConfirmado, Disaster Day of Crisis ainda está a ser desenvolvido...
eles têm pelo menos 2 JRPG's (salvo erro) em desenvolvimento para a Wii, sendo que um já estava antes do próprio Disaster. (esses sim, mal posso esperar que sejam revelados ^_^)
Ó meu amigo, é a equipa do Chrono Cross, se não estivessem a fazer RPG's para fazer isto ia lá pessoalmente espancá-los.
Não sabia disso!!!
Monolith is known for RPGs. What motivated you to start a non-RPG product like Disaster?
Hirohide Sugiura: I think it is only because our company started with RPGs, but we are always examining various ideas and various possibilities. Disaster is one of them. But, it does not mean that we have changed direction. We are also developing an RPG game separately.
Disaster: Day of Crisis
KEY INFORMATION
Survive nature’s most devastating catastrophes in Disaster: Day of Crisis, a panic-inducing survival game for Wii. In a devastatingly short period of time, an unprecedented wave of natural disasters has pummeled the United States. On top of this inexplicable series of disasters, a rogue special forces unit has taken advantage of the chaos and seized a nuclear weapon. Only Ray, a former member of an elite rescue task force, has decided to take a stand.
• Cutting-edge physics and gripping visuals re-create the sheer terror of major catastrophes.
• Players race a car down a mountain to escape a roaring pyroclastic flow, dodge toppling buildings during a devastating earthquake and swim for their lives in a raging flood. No matter what happens, fight to survive.
Developer: Monolith Software
Publisher: Nintendo
Nova data é 24 de Outubro para a Europa.
A ser essa a data final... Setembro devem começar a aparecer previews e hands-on, digo eu.Tão cedo e com tão poucas informações/imagens/videos?
Tão cedo e com tão poucas informações/imagens/videos?
http://www.aussie-nintendo.com/?pageid=article&t=12164Disaster: Day of Crisis will not see a 2008 release By Reno, 22 Aug, 2008 - 2:01 AM - Earlier in the week, we reported that the OFLC had rated Disaster: Day of Crisis.The long-delayed game isn’t dead yet…and while fans have something to celebrate over, PR for Nintendo of Australia, Heather Murphy, has made it clear that the game is still a fair bit off release.
Murphy told GoNintendo that the game will ‘definitely not’ make a 2008 appearance, and instead will see a 2009 release.
As to when in 2009 is anyone's guess.
Gravity gun? não acredito que vá por aí.Sim é de desconfiar, mas também temos que ver que o jogo foi pela primeira vez mostrado em 2006 e já se passaram dois anos, estou com curiosidade para ver o motor de fisica, se for algo nas linhas dos HL então é brutal
Ainda não há "fonte" concreta, a press release foi enviada para sites/jornalistas e ainda nao foi postada na integra, mas começou a aparecer em forums.BTW qual é a fonte
Gravity gun? não acredito que vá por aí.
Sinceramente a fisica deste jogo deve ser objectos destrutiveis, prédios a ruirem, pedras a cairem, etc
Havok também é usado no Super Smash Bros..Sim não estou a falar da gravity gun, mas da fisica em si, já que a saga HL tem um motor de fisica bastante bom, e que não é muito pesado em termos de recursos
Fonte: http://www.gamegrep.com/news/4854-super_smash_bros_brawl_using_havok_physics/Super Smash Bros. Brawl - Using Havok Physics
According to the official Havok website, the upcoming Wii entry to the Super Smash Bros. series will use 'Havok Physics.' By using dynamical simulation, Havok allows for more lifelike worlds and animation, such as ragdoll physics. Brawl is the first game in the series to use Havok Physics.
Also on the list of Wii games using Havok Physics is Disaster: Day of Crisis, Nintendo's upcoming action-survival game.
Nunca se disse que o atraso foi por "quality issues" (estranhamente coincidiu foi com uns quantos desastres naturais).Os rumores dizem que estas imagens são da build antiga (quando o jogo ia saír em Julho). Se for esse o caso, então o jogo poderá estar diferente depois do atraso por causa de "quality issues".