[Wii] Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon (RPG, Square-Enix)

Concordo plenamente contigo. O facto de forçar uma história, forçar um personagem a ter caracter, pode sair muito caro. Porque como tu disseste, vemos aí personagens com caracteres fracos, a meu ver, mal estudados, e enfim, muito fica por dizer. Por vezes vê-se histórias um pouco incoerentes, que acho inadmissível. Tem de ser estudada letra por letra, ou então levam numa da 'desportiva' desde o ínicio, que parece que é o que vai acontecer com esta. Não querem uma história muito séria, muito forte, e claro, assim já não desilude também. Parece que vai ter uma história leve, combinando com o look do jogo, mas penso que sendo a Square-Enix, será sempre bem estudada.

E exacto, a Era que me referia era mesmo a Golden-Age. Meu Deus... xD Foi tantos dias a jogar RPG's. Quando a Squaresoft andava num lado a fazer obras primas, e a Enix do outro a fazer o mesmo. E não esquecer a Namco, com o que eu achei brilhante, Tales of Phantasia, mas enfim, muito offtopic este assunto.
 
Update :D
Chocobo's Mysterious Dungeon: The City of Forgotten Time Screens (algumas de Scans)


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Trailer TGS2007:

-> http://www.gametrailers.com/player/25541.html
-> http://www.youtube.com/watch?v=YMaKHyI3L5Y

:D


Entrevista:

Adam Riley: First of all, could you please introduce yourself and explain what your role is on this project?

Yuki Yokoyama:
I'm Yuki Yokoyama, and I served as producer on Final Fantasy Fables: Chocobo Tales. I will also be the producer for Chocobo's Dungeon: Toki-Wasure no Meikyu, which was announced in May for the Nintendo Wii.

(...)

AR: Are we likely to see more ‘Final Fantasy Fables’ in the future – either on Wii and/or DS?

YY:
I can't comment too much on that now, but if anything develops, I'll let you know!

AR: Regarding the Wii, what are your thoughts about it so far? And how does it compare to the competition?

YY:
From a developer's point of view, the Wii's controller represents quite a challenge. Creating a game that utilises swinging or pointing of the controller isn't a problem, but it's difficult to decide how a more traditional type of game should be developed for the system. That is where it becomes challenging.

As for how the Wii stacks up to its two competitors, the system's concrete concept and enticing price tag make it quite formidable. I believe it will continue to lead the competition.

AR: Hiromichi Tanaka told Cubed³ previously that Square Enix was discussing the issue of Friends Codes for online play with Nintendo. Has any progress been made on this subject to allow Square Enix to use the Wi-Fi service in the best possible way (for games like FFXI)?

YY:
No comment.

AR: There seems to be some confusion regarding Square Enix games on Virtual Console. The impression people have is that none of the old Dragon Quest or Final Fantasy games will appear on the download service. But with Actraiser already available, will other non-FF or non-DQ games appear?

YY:
No comment.
Fonte: http://www.cubed3.com/news/8767/1/Square_Enix_Talks_Chocobo_on_Nintendo_DS,_Wii_&_Online


Scans: (famitsu)









clicar para ver maior [1] [2] [3] [4]


Mais imagens:

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Fonte: http://www.famitsu.com/game/coming/1210950_1407.html

EDIT:Imagens:

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Última edição:
Review da Famitsu:

Chocobo’s Mysterious Dungeon - 8/8/9/8 - 33/40

* Mais perto de um RPG
* Dificuldade não é abusiva
* Não tem tanto a sensação de "puzzle-fixo" (?)
* criar itens é fácil
* Masmorras para passar de uma assentada
* A história tem um bom pacing
* Os vários trabalhos/jobs são divertidos
* Musica é constituída de remixes de Final Fantasy's clássicos

Review do Dengeki: - 80/90/85


Boxart final denuncia a existencia de Wi-Fi:

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Promo Video:

-> http://www.youtube.com/watch?v=XfEs5oIV1vw :D
 
Promo do jogo:



Promoção do jogo no Japão:


Chocobo Contests, Commercials, And Launch Events

Square Enix recently updated their website and announced a launch event for the upcoming December 13 release of their newest Wii game, Chocobo's Mystery Dungeon: The Labyrinth of Lost Time.

One of the updates to the game's site is an arts and crafts contest revolving around everyone's favorite Final Fantasy bird. Two entry options will be available: free style, and artwork coloring.

The first option literally has no boundaries. It can range from a macaroni Chocobo to a rock arrangement of the Chocobo theme song. You could even dress a child up like one (hopefully yours), or make a Chocobo-style bento.

The other option comes with a file download where you can print and color as you wish any of the 9 provided Chocobo drawings. They also note that drawing in a background is perfectly acceptable for you more ambitious lot.

For more information on the contest, you can check the contest page or look at past contest winners by clicking on the large, brown, rectangular button on the same page. The contest will run until January 11th and results will be announced the end of the month. Specifics on what prizes will be offered have yet to be announced, but can we say, "Chocobo-themed goods?"

Two TV commercials for the game have also been added to the site. They come in 15- and 30-second flavors, although the 15-second version is basically less of the 30-second one and only recommended for people who are really in a hurry. Just click the movie button, and the bottom two movies labeled as "TV CM" are the ones you want.

The commercials show a healthy portion of CG material, as well a few in-game scenes. You can also hear a smattering of voice work from the game as well as the theme song by Ai Kawashima.

Along with the updates, Square's planned launch event for Chocobo's Mystery Dungeon: The Labyrinth of Lost Time will be held this Thursday from 5:00-6:00 in Shinjuku's east-side Sakuraya hobby center. Since it's not an event without some giveaways, Square Enix will be giving away a limited edition game soundtrack CD for those who make the Chocobo plunge at the event.

The special edition sound track will be limited to 2,000 copies and feature an extra special CD jacket. Details on the special CD jacket were not announced, but hopefully it's awesome enough to make Chocobos everywhere proud.
Fonte: http://blog.wired.com/games/2007/12/square-enix-gea.html#more
 
Press Release:

Final Fantasy Fables: Chocobo’s Dungeon heading to Europe

Square Enix Ltd. today announces FINAL FANTASY® FABLES: Chocobo’s Dungeon®, featuring a loveable cast of Chocobo and his friends, will be available exclusively on the Wii™ across Europe and PAL territories in Autumn 2008.

Veteran character designer Toshiyuki Itahana delivers a uniquely compelling visual world in which a cast of beloved FINAL FANTASY characters lead players through an immersive storyline. With a carefully crafted narrative and a grand mystery to unravel, FINAL FANTASY FABLES: Chocobo’s Dungeon will captivate gamers of all ages.

Players of all ages and skill levels will appreciate everything FINAL FANTASY FABLES: Chocobo’s Dungeon has to offer, from the intuitive Wii controls and adorable characters, to the intricate story and versatile job system. Throughout the game Chocobo will take on famous job classes from the FINAL FANTASY franchise such as black mage, knight, and scholar. Players can unlock more jobs as they progress through the game. The ever-changing dungeons and unexpected twists and turns offer hours of engrossing gameplay, as players explore the newest adventure in one of the world’s most popular RPG franchises.

John Yamamoto, president and chief executive officer of Square Enix Ltd. comments, “Chocobo has been a firm favourite with FINAL FANTASY fans for years, and players will be able to see him take centre stage and come to life in his very own adventure.

FINAL FANTASY FABLES: Chocobo’s Dungeon will appeal to fans of the FINAL FANTASY series along with younger Nintendo Wii owners looking for an engrossing adventure.”

STORY
Chocobo and Cid, FINAL FANTASY mainstays-turned-treasure hunters, are magically transported to a mysterious town whose people’s memories are lost with each bell toll of the clock tower. One day, a strange boy named Raffaello arrives and creates dungeons of memories to help the townspeople remember who they are. Now it’s up to Chocobo to journey through the dungeons and retrieve everyone’s memories!

FINAL FANTASY FABLES: Chocobo’s Dungeon features

• A charming, vibrant game world coupled with an engaging storyline and challenging turn-based battles to create a fun and entertaining RPG environment suitable for all
• A compelling gaming experience utilizing a variety of classic FINAL FANTASY job classes such as the knight, black mage and white mage to aid Chocobo in his fight against evil
Character designer Toshiyuki Itahana, from the FINAL FANTASY CRYSTAL CHRONICLES® series and FINAL FANTASY FABLES: Chocobo Tales®, lends his trademark art style (E Final Fantasy IX ó meu gnus! nem sabem os pontos altos da carreira dos gajos da vossa empresa)
Duel against friends via Nintendo Wi-Fi Connection in addictive card battles featuring popular FINAL FANTASY creatures in a unique 3D pop-up book style
• Collect hidden letters throughout the adventure and form special phrases to unlock secret dungeons and job classes
• The signature Mog House offers arcade-style mini-games that can be played intuitively with the Wii Remote
Fonte: http://www.gamespress.com/release.asp?c=w%04%CBi%BB

Acho piada eles meterem o Final Fantasy sempre em Caps lock, mas não o subtítulo, e o facto de se referirem a este jogo como "newest adventure in one of the world’s most popular RPG franchises" vê bem o que é o selling point para eles. :/ não estou a dizer mal do jogo, acho é estapafúrdia a visão (ou falta dela) da Square. Isto é um Mysterious Dungeon sem o nome, um roguelike com chocobo's como o Chocobo's Mysterious Dungeon 1 e 2 da Psone, não é cá um "Final Fantasy", ou pelo menos tinham a sensatez de não lhes chamar isso na altura.


Imagens:

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O nome assenta-lhe mal, de facto... espero mesmo que a Square não decida banalizar o nome mais do que já está...

Independentemente, parece-me um jogo interessante e a ter em conta. À partida o Mystery Dungeon está à frente deste na minha ordem de preferências, mas vou estar atento a comentários em forums...
 
O nome assenta-lhe mal, de facto... espero mesmo que a Square não decida banalizar o nome mais do que já está...

Independentemente, parece-me um jogo interessante e a ter em conta. À partida o Mystery Dungeon está à frente deste na minha ordem de preferências, mas vou estar atento a comentários em forums...
O Shiren será melhor este é mais entry point, e ao contrario dos outros 2 Mystery Dungeon Chocobo's, este claramente perdeu o cognome porque não é feito pela Chunsoft.

No entanto, tudo indica que é um jogo simpático; agora acho é que de facto, mesmo tendo prevido que lhe iam espetar o Final Fantasy Fables fora do japão (tinham feito com o chocobo da DS) não consigo deixar de achar ridiculo; especialmente quando lhe tentam chamar o "mais novo installment de Final Fantasy".
 
não esperava muito daqui mas tenho de dar o braço a trocer, o jogo está muito bonito mesmo, não estava no meu radar mas agora passou a estar.
Adoro a embalagem para reserva :P
 
não esperava muito daqui mas tenho de dar o braço a trocer, o jogo está muito bonito mesmo, não estava no meu radar mas agora passou a estar.
Adoro a embalagem para reserva :P
Não tem sombras detalhadas e o efeito sharpen está mal feito, deviam ter aprendido qualquer coisa com o know-how de como o fazer sempre disponivel da Tri-Ace. Além disso é muito "flat" no shading da cidade, tirando a mudança de côr para mais palido dos objectos à distancia pareceria que estava tudo no mesmo plano.

Nas masmorras parece bem melhor e tem bons efeitos de partículas (e é um roguelike, logo um jogo de nicho o que pode justificar algumas coisas), mas ainda assim... É fofinho sim, mas podiam fazer, muito, mas muito melhor.

Dito isto, está no meu radar.
 
Não tem sombras detalhadas e o efeito sharpen está mal feito, deviam ter aprendido qualquer coisa com o know-how de como o fazer sempre disponivel da Tri-Ace. Além disso é muito "flat" no shading da cidade, tirando a mudança de côr para mais palido dos objectos à distancia pareceria que estava tudo no mesmo plano.

Nas masmorras parece bem melhor e tem bons efeitos de partículas (e é um roguelike, logo um jogo de nicho o que pode justificar algumas coisas), mas ainda assim... É fofinho sim, mas podiam fazer, muito, mas muito melhor.

Dito isto, está no meu radar.

Sim a cidade não está perfeita, mas sinceramente gostei do aspecto do jogo, aquelas imagens das dungeons estão muito bonitas, e quando digo que o jogo está bonito refiro-me também á direcção artística que embora seja obviamente cutesy se for bem feito tem o seu charme. Podem não ser hiper-detalhados mas também gostei do aspecto limpo dos modelos das personagens.
É esperar para ver...
 
Última edição:
Sim a cidade não está perfeita, mas sinceramente gostei do aspecto do jogo, aquelas imagens das dungeons estão muito bonitas, e quando digo que o jogo está bonito refiro-me também á direcção artística que embora seja obviamente cutesy se for bem feito tem o seu charme. Podem não ser hiper-detalhadao mas também gostei do aspecto dos modelos das personagens.
É esperar para ver...
Claro :p estás a julgar o jogo pelo que ele é... (mas eu tenho uma grudge pessoal com qualquer jogo que em 2008 não tenha sombras detalhadas e seja de uma grande editora)

Gosto dos modelos poligonais no entanto... E adoro o character designer, até tive de espingardear na press release, tal o esquecimento que ali ia :p
 
Já saiu o review da IGN:



9.0 Presentation
For the most part Square Enix has polished Chocobo's Dungeon to a shine. There are only a few, forgivable flaws, such as the poor lip synching. But the game runs in widescreen with progressive scan.


8.0 Graphics
The visuals are similar to the kiddie, Crystal Chronicles games, but they retain a lot of personality and charm. The animations are straight ghetto, though.

8.5
Sound
Great melodies, ranging from epic orchestral arrangements to somber organ pieces to childish piano plucks.

8.5 Gameplay
Mystery Dungeon games aren't anything new, but Square Enix has honed the formula to near perfection. It provides a great challenge without becoming frustrating.

7.5 Lasting Appeal
It will take you a while to retrieve the memories of all the citizens of Lostime. The card battle mini-game provides a very brief diversion via the Nintendo Wi-Fi Connection.


8.4
OVERALL
Impressive


Um 8.4? Sinceramente não esperava tanto de um Mystery Dungeon
;)

http://wii.ign.com/articles/885/885311p1.html
 
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