Wii Okami

Na Nintendo Power deste mês:

- Progressive scan/wide screen “on the top of the "to do" list”
- PS2 bonus content is now included

Conteúdo extra?

EDIT:
Okami Wii PAL release in summer

A man on the inside has told Eurogamer that Okami Wii will be out here in summer. He sleeps in the walls.

His words scupper suggestions from retailers that it will be out the same week as the US version that arrives on 25th March.

But Capcom Europe has remained reluctant to comment, leaving us with an initial and probably US forecast of spring to go by.
Fonte: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=91451
 
Tive este jogo na ps2, vendi a consola, mas guardei o jogo e o cartão de memória, só para um dia, se me der na telha, puder voltar a joga-lo.... porque acho, que nem metade do jogo passei... e pronto, quando quiser é só continuar....
Lembro-me da 1ª vez que o joguei, aquele intro inicial, quase me levou ao suicídio, mas assim que comecei, fiquei O.O.. Não há palavras.
Até o emprestei a colegas meus, e eles gozavam comigo por jogar um jogo, no qual a personagem era uma cadela, e como tal, ficou conhecido como o jogo da cadela, lol!! Acho que vai ser um grande sucesso na Wii, e sinceramente espero bem que o seja, porque merece-o todo.
 
Tive este jogo na ps2, vendi a consola, mas guardei o jogo e o cartão de memória, só para um dia, se me der na telha, puder voltar a joga-lo.... porque acho, que nem metade do jogo passei... e pronto, quando quiser é só continuar....
Lembro-me da 1ª vez que o joguei, aquele intro inicial, quase me levou ao suicídio, mas assim que comecei, fiquei O.O.. Não há palavras.
Até o emprestei a colegas meus, e eles gozavam comigo por jogar um jogo, no qual a personagem era uma cadela, e como tal, ficou conhecido como o jogo da cadela, lol!! Acho que vai ser um grande sucesso na Wii, e sinceramente espero bem que o seja, porque merece-o todo.
Seria bom que fosse um sucesso de facto; mas é muito cedo para o declarar como tal. Por um lado... tem audiencia (faminta) na Wii, não só por ser um dos melhores jogos dos ultimos anos, como não poder ser acusado de ter maus graficos (IMO, até numa PS3/X360 em HD este jogo pareceria majestoso); e claro... é de certa forma considerado um Zelda-clone, e a core-audience para os Zeldas está em plataformas Nintendo; se a Capcom der enfase nisso... Mas a ver vamos; creio até depender da timeframe em que sair.

Noutras noticias, já ouvi PR's da Capcom a dizer que coisas como o texto, que eram impossiveis de passar à frente, nesta versão já o são; pelo que; espero, que o intro de 20 e poucos minutos sem skip seja resolvido.
 
Noutras noticias, já ouvi PR's da Capcom a dizer que coisas como o texto, que eram impossiveis de passar à frente, nesta versão já o são; pelo que; espero, que o intro de 20 e poucos minutos sem skip seja resolvido.

20 e quantos minutos?? Como me recuso sempre a passar cut scenes e introduções até vai parecer que estou a jogar Metal Gear 3 outra vez. Estou cada vez mais interessado neste jogo, e se dizes que é considerado um clone do Zelda só pode sair qualquer coisa boa :D.
 
20 e quantos minutos?? Como me recuso sempre a passar cut scenes e introduções até vai parecer que estou a jogar Metal Gear 3 outra vez. Estou cada vez mais interessado neste jogo, e se dizes que é considerado um clone do Zelda só pode sair qualquer coisa boa :D.
É muito bom o jogo; mas essa intro de 20 e tal minutos não é, grande parte dela, ingame, é sequencias de artwork animado, a contar uma história (tipo o inicio do Wind Waker, até certo ponto) mas demora muito.

Não é que não seja interessante, mas quando o comprei para a PS2, estava com ela fisgada de mostrar os graficos in-game a outros; e bom... fiquei foi a caregar no butão X durante... meia hora, quase; devia mesmo ser skippable (depois revi-o com atenção claro, mas a começar um save novo agora... não iria ver essa parte da intro de novo, tendo a opção, creio eu)

Mas sim, este jogo vale mesmo a pena; sem duvida o melhor Zelda-clone que já jogei.
 
Mas sim, este jogo vale mesmo a pena; sem duvida o melhor Zelda-clone que já jogei.

Ontem fui com o Cunha Esteves á Replay Zone do Saldanha, e o Okami para a PS2 estava a 20 euros. Ainda estive a olhar um bocado para o jogo, mas como tenho aqui uma Xbox 360 com 4 jogos por estrear achei que se calhar mais valia esperar pela versão da Wii (embora me pareça que 20 euros pelo Okami seja um excelente preço).
 
Ontem fui com o Cunha Esteves á Replay Zone do Saldanha, e o Okami para a PS2 estava a 20 euros. Ainda estive a olhar um bocado para o jogo, mas como tenho aqui uma Xbox 360 com 4 jogos por estrear achei que se calhar mais valia esperar pela versão da Wii (embora me pareça que 20 euros pelo Okami seja um excelente preço).
Foi ao preço a que o comprei, e há uns tempos apanhei uns a 14.99 (acabei por comprar 2 a pedido especial e ainda não tive tempo de ir aos correios meter um deles ^^')

Mas sim, excelente preço; mas a ter de escolher entre só um deles iria sem duvida para a versão Wii; se não fosse o facto de haver uma versão Wii, creio que o da PS2 já teria marchado até ao fim (estou a guardar-me) no dia em que fui experimentar só larguei 6 horas depois. A partir daí voltou para a caixa com o label de droga viciante ou qualquer coisa do género.
 
...

Excelente jogo que assenta que nem uma luva na wii..

Eu por acaso nao o joguei na totalidade, mas deu para perceber que era muito bom e de certeza que o vou jogar na wii...
 
Novas revelações:

- media to be shown soon
- paintbrush with the wiimote takes about 10 minutes to get used
- precision of strokes isn’t super important, gameplay based around ease of use for quick strokes
- no TV commercials, no special edition, but there will be an “appropriately sized [marketing]push for the game.”
- hitting Europe later than America, but not a significant delay
- Dialogue can be skipped
- no new content, but still 40-60 hours of content, and there will be incentive for owners of the PS2 version to check out Wii version
- “is even more beautiful than it was on the PS2.”
- “all of you Wii fanatics better have Okami preordered by now because that’s the next test (and it’s waaay better with Wii controls, than it was on PS2… it’s very different, in a good way).”
Fonte
 
embora tenha comprado a versao PS2 a um bom preço, se fosse hoje em dia talvez esperesse pela versao Wii...o brush com o analogico da ps2 n da mt jeito, mas com o wiimote devia ficar um mimo.
 
Boxart:
0658673001202922659.jpg
 
Deviam era mudar o sistema de saves pois quando morres teres de voltar ao ultimo save é muito mau, principalmente para quem só costuma gravar quando vai desligar a consola (que é o meu caso)e como não sabia que se morre-se voltava ao ultimo save perdi 3horas de jogo
 
Podem ver a versão Wii a correr no Hands-on da IGN.

The game features a unique visual presentation made to look like traditional Japanese woodblock paintings. On PlayStation 2, the in-world game graphics appear to drawn to life on a virtual landscape textured in parchment paper, meant to harken back to ancient Japanese art. You will notice in our screenshots and videos that while the majority of the visual sense is maintained in the Wii build, the parchment paper texture is conspicuously absent. We suspect this is a filter that Ready at Dawn was unable to accurately translate to Wii. In a side-by-side visual comparison with the PS2 incarnation, we also noticed that the original title sports more subtle bloom work. However, to its credit, the Wii update to the game runs in progressive-scan (480p) and a quasi-16:9 widescreen mode -- we call it "quasi" because it's not full resolution; thin black bars remain on each side of the screen. The framerate differences separating the two versions are negligible, meanwhile. The ported build features a noticeably cleaner look, partly because of the missing parchment filter and partly because it's running in 480p. However, it's worth noting that everything also looks brighter and more vibrant on Nintendo's system.
Imagens da versão Wii:

okami-20080215103820578_640w.jpg

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IGN: What has it been like working on a product from an original developer which no longer exists?

Ready at Dawn: 'Interesting' to say the least. There were a lot of times where we would have loved to be able to talk to these guys and find out why they did something this way or that way. It definitely made it tougher on us to even get the original PS2 code back up and running.

How big was the Ready at Dawn team which worked on Okami for Wii?

Ready at Dawn: Team 'Deux,' as the rest of the guys at Ready At Dawn have nicknamed us, was made of eight people at its peak. We even got separate offices from the other guys, mainly because we didn't have the space to fit both projects but also because we wanted to make sure we didn't distract each other with the two different games.

IGN: Tell us about the difficulties in attempting to port the game over to Nintendo's console.

Ready at Dawn: Well, first and foremost you have to learn the specificities of the console itself, learn what makes it tick. Then you have to get the code to even compile on the new platform, different processors and different compilers make this a fairly difficult task. Beyond that it was fairly easy to get the barebones of the game engine running and then just add more and more things to get all the game ported over.

IGN: Are there any actual content or story changes or additions from the PS2 release of the game?

Ready at Dawn: We would have loved to be able to but unfortunately we simply didn't have the time to even look into this. It was a very tight schedule just to port the game itself and so we focused on getting that right and decided not to attempt to modify anything with the content. At least we won't get crucified by the Okami purists for messing the game up.

IGN: How are you using the Wii remote and nunchuk with Okami?

Ready at Dawn: The Wiimote is used to control the Celestial Brush, of course, but we also used it to control Amaterasu's attacks and play some of the minigames like the fishing game. You can also use it for the Charge Glaive attack, you charge the Glaive by swinging the Wiimote up and down for example. The nunchuck is used to move around, using the analog stick, but also to perform Amaterasu's Fleetfoot move to avoid attacks. You swing the nunchuk in the desired direction in that case. It doesn't take long to get used to all the control and it's amazingly intuitive.

IGN: Does the game run in 480p and 16:9 widescreen modes on Wii?

Ready at Dawn: Absolutely. This was two of the things that were at the top of our list when we started the port. The game looks awesome as it runs at a higher resolution than the original PS2 game.

IGN: Has anything been sacrificed in the port to Wii? Audio quality, framerate fluidity, texture quality, etc.?

Ready at Dawn: There were a couple of effects that we simply couldn't reproduce exactly on the Wii because the rendering pipelines of both platforms are completely different. We adapted those to look as closely as possible like their PS2 counterparts but they're not exactly the same per say.

IGN: In your opinion, does the game play better or worse on Wii?

Ready at Dawn: I can't go back to playing with the PS2 pad now that I'm used to the Wiimote/nunchuk combination. It's just so much more fluid and intuitive on the Wii. Being able to skip the cutscenes on the Wii is a big plus for me personally too.

IGN: If gamers so desire, can they choose to play the title with a traditional controller – either the classic or the GameCube?

Ready at Dawn: No, as soon as we had the Wiimote working, we realized that there was no going back to the traditional controls.

IGN: Now that you've worked on Wii, would you like to make another game for the console? Perhaps from the ground up? Perhaps, even, an Okami sequel?

Ready at Dawn: As game players we all love the Wii at Ready At Dawn Studios so it's great to get a taste for what it's capable of with Okami, which we're also huge fans of to begin with. We have no plans for another Wii game at this point but never say never, who knows what the future holds.

IGN: What do you want fans to know about your involvement in bringing Okami to Wii?

Ready at Dawn: Okami was a passion project for us, just like any game that we decide to work on. Capcom have been absolutely incredible to work with because these guys are as passionate as we are and just care about the game. Take my word for it, it's very refreshing to see in this industry. We think that everyone will agree that we've done this game justice by porting it to the Wii and we can't wait to see new people discover it on a new platform.

IGN: Any final comment for Wii owners anticipating the project?

Ready at Dawn: You won't be disappointed.
 
acho que perfiro a versão wii em termos de visual. realmente dá outro efeito sem o filtro, mas perfro as cores vivas.

lendo aquelas entrevistas todas, estou a gostar deles. tentam o melhor ao portar, não é rush job e estão a tentar a aprender os truques todos da maquina para um possivel futuro projecto original. muito bom
 
Última edição:
Está mais wind waker'ish; o que não é uma coisa má; mas a conjunção do parchment filter com esta palete melhorada seria o melhor dos dois mundos.

O IGN tem uma preview build no entanto, pode ainda estar a ser trabalhado.
 
o jogo sendo um port da PS2 está muito mais vivo e brilhante... só espero é que não sofra de falta de V-Sync já que as PS2 e 3 pelo que me apercebi não têm este filtro... e então no Okami PS2 notei isso e também em muitos outros jogos...
 
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