Xbox 360 Fallen Frontier (2D HD sidescroller)

Masakari

Power Member
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Publisher: TBA
Developer: Moonshot Games
Plataformas: TBA (PC, XBLA, PSN)
Genero: 2D Sidescrolling Shooter
Jogadores: 1P Single Player, 2P Coop
Rating: -
Release Date: Q2 2012
Preço: TBA
Website: Moonshot Games


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Moonshot Games invites you to experience Fallen Frontier, a 2D sidescrolling shooter offering fast-paced tactical combat, vast interconnected worlds, and an original hard sci-fi universe. Using firearms, grenades, and various special abilities, you’ll confront, confound, and conquer your enemies. Fallen Frontier features both single player and co-operative play and leverages the very best design principles learned in our years at Bungie.

Our story follows a jaded lawman from Earth, arriving at the frontier worlds of Alpha Centauri on a mission of vengeance. Events unfold as an engaging film noir style mystery, and the hero quickly comes to realize that in this brave new world, nothing is quite as it seems.

The story of the game spans two different planets, Ampyx and Caeneus. Both are colonized worlds in the Alpha Centauri B star system. Where Ampyx is an idyllic, Earth-like water world, Caeneus is a harsh place of rain, frequent meteors, and corporate oppression.


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+ Welcome to the Fallen Frontier!
+ Three easy answers.
+ Fallen Frontier Concept Art


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+ Fallen Frontier - Announcement Trailer (YouTube)
+ Co-op Gameplay Footage (PAX East 2011)
 
Última edição:
Nota-se perfeitamente que os gajos que tão a fazer isto trabalharam na Bungie - nota-se no design visual e na interface / design dos outlines das armas. Depois, gosto que o foreground são silhouetas a preto e o detalhe está nos backgrounds, torna fácil a leitura do jogo, alguns side scrollers "2.5D" hoje em dia são um bocado visualmente pesados / complexos demais, sem trabalho adequado a diferenciar foreground do background, e tornam-se de dificil leitura.

Uma coisa que é curiosa, é que assim por alto, sem ter muitos dados sobre o jogo, o conceito geral e aparente jogabilidade são muito parecidos ao do side scroller que tava a fazer antes do projecto de iOS.
 
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