Xbox 360 Silent Hill: Downpour (Vatra Games, Konami)

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"A Konami revelou os primeiros detalhes do novo Silent Hill que será lançado na PS3 e Xbox 360, desenvolvido pela Vatra Games, e que já recebeu o nome final de Silent Hill: Downpour.

Segundo o que foi mostrado à imprensa, a cidade Silent Hill será tão grande que vai ser preciso usar um metropolitano para viajar entre os locais mais importantes.

Haverá missões opcionais, embora não tenham sido detalhadas de que tipo nem que recompensas poderão oferecer.

O jogador deverá evitar os combates tanto quanto seja possível, recuperando muitos elementos clássicos do género survival horror. Em muitos casos o melhor é atordoar os inimigos e correr.

Os bosses finais terão eventos quicktime (premir em determinados botões que surjam no ecrã). A água terá um papel importante nesta história e haverá efeitos curiosos como um rio que flui no sentido contrário ao que seria lógico.

Os locais habituais da série, como escolas e hospitais, não marcarão presença em Downpour. No mapa da cidade podemos ver a velha zona de outros jogos, mas não iremos visitá-los.

Não haverá também um inventário de armas, e as armas poderão avariar e debilitar com o uso. Vai-se manter a opção de ajustar a dificuldade dos enigmas de forma independente à dificuldade global."


Scans gameinformer -> http://tk-nation.com/articles/486/s...ans-and-information-released-by-game-informer

Teaser E3 2010 -> http://www.youtube.com/watch?v=BS7xj78t4dk
 
Pelo o que vi do trailer parece afastar-se dos últimos Silent Hill e talvez mais parecido com o que para mim foi o Melhor Silent Hill de Sempre o 2. Aquela lanterna será que funciona com o Kinect???? Era bom era...
 
Silent Hill: Downpour out this autumn ( Plus: First screenshots, gameplay details. )

Silent Hill: Downpour, the eighth Silent Hill game, releases this autumn on PlayStation 3 and Xbox 360, Konami has announced.

Czech developer Vatra is at the helm. The story follows convict Murphy Pendleton who, shock horror, begins the game lost and alone in the woods on the outskirts of Silent Hill when his prison transport bus crashes.

According to Konami's senior associate producer Tomm Hulett, Pendleton comes with a lot of baggage.

"Other games have touched upon normal people who have done bad things, or innocent people stumbling on events much bigger than themselves," he said. "But a prisoner is a person you would expect to have a lot of baggage for Silent Hill to exploit. We felt this was an interesting premise that fans could speculate on as they awaited the game. I wouldn't say it was a deliberate attempt to 'play a bad guy' necessarily, but we did have discussions around whether or not people would/could relate to such a character."

With 2009's critically acclaimed Silent Hill: Shattered Memories, weapons were ditched to simulate a feeling of terror and helplessness. This, according to Hulett, is Downpour's aim, too.

"Fear is a tricky thing to get a handle on," Hulett said. "Shattered Memories provided a very important experience in a genre currently dominated by the ability to stand your ground and gun down monsters: helplessness.

"Our goal with Downpour is to then take what we learned, and fold it back seamlessly into a 'core' Silent Hill experience. A standout feature of the old SH games is that you could choose to run from confrontation. However, in most of the games (I'm looking at SH2 here) the enemies were very, very easy to dispatch, so I never ran.

"It made more sense to kill them all instead of worrying about taking damage later. So perhaps in Downpour the stakes might be higher and running at times would be a wise strategic choice."

Outlining how Downpour differs from previous Silent Hill games, Konami producer Devin Shatsky said this time around the troubled town will feature fewer locked doors and more exploration.

"We have this huge city at our disposal, yet in the past, it was comprised primarily of locked doors," he explained.

"We wanted to give players a bit more incentive to search around, and check those doors without facing a constant barrage of discouraging locks. This gives the player a greater sense that they are 'exploring the town' and then rewarded with these mini-stories.

"We've been very careful to keep these immersive enough to make the player feel like they're still a part of the main story, yet separate enough that they aren't forced into completing all of them in a linear fashion to reach the ending."

The game's first screenshots are below.

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Imagens:

http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=13562&article_id=1320754#anchor

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Então deram a sequela do Alan Wake à Konami? Que estará a Remedy então a fazer?

Nahhhhh, é impressão tua... Se reparares, ele só está a segurar uma lanterna para iluminar no meio da escuridão, vê-se um teleférico a "rasgar" o cenário e apenas uma bomba de gasolina abandonada, com um ar muito sinistro; Nada m... Errrrr... Espera lá... :wow: :wow:

Poisssssssss. :\
 
Testado na XBOX 360
Parece estar melhor que o Alan Wake graficamente, gostei do que vi, no entanto o Alan dá para mover a lanterna para onde nós quisermos, neste, a lanterna está fixa no cinto dele, não sei se dá para colocar a lanterna na mão como no Alan............
 
( PREVIEW ) Silent Hill: Downpour - Puddle quest.

(...) As demos go, it's short and gorgeously incoherent, but it's enough to showcase a game that's being put together with a real feel for authentic scares. We'll need a longer glimpse of this to see how Murphy shapes up - and to see whether the developers' ambition to bring a more open-ended approach to puzzles has paid off - but for now, the sense is of a game that's filled with plenty of questions and plenty of sprightly shocks. And all that without a genuine horror game enemy in sight. Or a shark, come to think of it.
 
Estou a achar que é demasiado cinemático, como uns quantos disseram, uma sequela do Alan Wake. Preciso de ver mais do jogo para tirar conclusões mas até agora está-me a parecer que vai ser mais um jogo com ênfase na aventura e em sequências cinemáticas. Também sinto falta daquele otherworld macabro, cheio de gore e criaturas/coisas difíceis de percepcionar. Espero que este jogo seja de um terror mais subtil digno do SH ao invés de um "plot in your face".

Depois aquela história toda de mostrarem os objectivos no ecrã... Tutorial messages e afins... É como se alguém que me quisesse dar a mão num jogo de terror, para que não ficasse muito assustado num maldito jogo de terror...
 
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