PC/Mac Baldur's Gate III (Larian Studios)

Hotfix #5 Now Live!

Hello everyone,

We’ve got a new hotfix for you today, fixing several bugs, glitches, and multiplayer issues.

Minthara lovers, your ship has come in. This hotfix takes care of a bug that blocked access to some of Minthara’s lines of dialogue, including some hot takes from your companions about your decision to date the ruthless Oath of Vengeance Paladin.

If approval is high enough, your romance with Minthara will progress in Act 3. This unlocks several new dialogues allowing you to explore and deepen the relationship, and discover more details of Minthara's backstory. Alongside many lines of interactive dialogue, many more non-interactive voiced lines are available with Minthara as a romantic partner.

Minthara isn't the only one who has new things to say though. Other companions in the party will comment on the relationship and may even find themselves on Minthara's bad side (there is no good side; we've looked really hard for it) should they have their own romantic entanglements with you. And Minthara won't watch silently if you stray from her side, whether your dalliance is with another member of the party, or [redacted].

We also have a number of fixes for just PS5 players. We’ve fixed graphical issues on HDR TVs, an issue in which game audio on PS5 stopped working, and a crash that would occur when opening the onscreen keyboard.

Patch notes: https://store.steampowered.com/news/app/1086940?emclan=103582791464711919&emgid=3656414378563122667
 
Yurgir foi o boss mais difícil até agora num jogo que estava a ser relativamente fácil.
Se decidirem no confrontar façam-no em combate pois a persuasão faz com que se perca uma alarvidade de experiência!
 
Yurgir foi o boss mais difícil até agora num jogo que estava a ser relativamente fácil.
Se decidirem no confrontar façam-no em combate pois a persuasão faz com que se perca uma alarvidade de experiência!

Ontem encontrei foi o Dragão Ansur e levei uma sova. Hoje talvez tente mais uma vez, se não vou ter de esperar até ter mais uns Levels acima.
 
Com tanta variedade de escolhas fico surpreso como este jogo escolhe ser parvinho.

Se entrarem num combate com aliados e causarem algum efeito ambiental propositado ou acidental no final da batalha se os vossos aliados forem afetados por esse efeito eles voltam-se contra vós.

Duas vezes seguidas na mesma batalha, uma com cloudkill activo nem fui a tempo para a de desligar, fiz reload se siga, na segunda foi com o chão eletrificado. Se calhar na terceira vao ficar chateados por escorregarem no gelo...
Vou mas é dormir antes que parta o teclado!
 
Última edição:
Um jogo com suporte para mac em 2023?

Será que vai ser compativel com os que têem "apple silicon"? Ou será só os Intel (por ser mais facil)...
 
Acabei ontem o jogo. É excelente, dos melhores RPGs dos últimos anos, mas perde o gás no 3º acto, especialmente a nível de optimização, bugs, reactividade e pacing. Uma das batalhas finais bugou e até as últimas cutscenes pareceram meio 'presas', com transições pouco fluídas, o que arruinou um bocado a imersão.
 
Alguém mais recebeu a Selunes Spear of Night com o ultimo patch?
Apareceu-me no inventário logo que iniciei o jogo

A performance com o patch 3 ficou horrenda, as personagens deixam de responder a comandos durante 10 segundos de cada vez, lags enormes entre ataques e feedback dos mesmo, ficam constantemente presas em objetos, não seguem o líder da equipa começam a andar para a frente e para trás porque o algoritmo de pathfinding não consegue chegar a um consenso, entram em combate contra inimigos que nem estao na linha de visão mas 4 andares abaixo e com o passar do tempo fica tudo cada vez menos responsivo, cheira a memory leaks que tomba, enfim 🤬
 
Última edição pelo moderador:
É o primeiro de seus jogos que eu jogo e, sinceramente, fiquei surpreso para melhor.

realmente muito divertido, tanto a história quanto a jogabilidade, eu o recomendo, pois me proporcionou várias horas de entretenimento como os jogos anteriores não haviam me proporcionado.
 


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Finalmente terminei o jogo, com 200h.

Mas que jogo. Nem sabia que era possível fazer algo tão grandioso assim.

Simplesmente espetacular.
 
Última edição pelo moderador:
Nova atualização disponível. Corrige a transferência de itens sempre que se troca de companheiro.

CHANGES
  • Companions will no longer transfer story items in their inventory to the player upon dismissal, restoring Patch 2 behaviour.
  • Fixed reaction popups sometimes showing no text descriptions of the reactions available.
  • Fixed a multiplayer crash that would occur when listening to a dialogue after an active roll.
  • Eavesdrop will no longer trigger when a character is in any Character Creation session, such as level up or the magic mirror.
  • Fixed a bug in Vulkan causing DEVICE_LOST crashes.
  • Fixed a bug where Skeletons created using Animate Dead were missing their ranged weapons, despite specialising in them.
  • Fixed an issue where the Weapon Master Feat would show as incomplete if a player was already proficient with all weapons.
  • Fixed a crash when re-assigning characters in splitscreen.
  • Fixed a visual issue with volumetric fog and materials generation.
  • Fixed an issue with invalid savegames being created.
  • Restored Raphael's hair colour and horns. The House of Hope is once again fashion-forward.
  • Fixed an issue where Splint Armour for Githyanki Females caused some unnecessarily psychedelic visual effects.
  • Shaved His Majesty, who is once again a Sphynx. Steelclaw's eye colour has been adjusted so they are no longer identical twins.
  • Fixed Raphael's portraits after restoring his hair colour. Maybe he's born with it, maybe it's Avernus.
  • Fixed Twitch drops not being claimable on PS5.
https://store.steampowered.com/news/app/1086940?emclan=103582791464711919&emgid=3716089610947840482
 
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