ATI RADEON X800 XT @ $860 \o/

Zealot

I quit My Job for Folding
Sapphire Technology, one of the main add-in-card partners of ATI Technologies, started to supply its RADEON X800 XT-based graphics cards into the retail market. Unfortunately for those who demand to have the fastest graphics card up-to-date, the price for the product is much higher compared to other high-end *****.

Monster Performance Goes Live

ATI RADEON X800 XT-series graphics cards are ATI’s flagship offerings for early Summer 2004 that have recommended price of $499. The RADEON X800 XT chip contains 16 pixel pipelines with 6 geometry pipelines and is clocked at 525MHz. The graphics card itself comes with 256MB of 256-bit 1.6ns GDDR3 memory operating at 1120MHz as well as D-Sub, DVI, TV-Out and optional VIVO connector. ATI’s flagship offering RADEON X800 XT graphics card outperformed NVIDIA’s top-of-the-line GeForce 6800 Ultra in a lot of cases based on the result of numerous gaming benchmarks conducted by X-bit labs.

The RADEON X800 family of graphics processors is ATI’s second generation breed of DirectX 9.0-supporting graphics engines that generally revamps performance and brings some new capabilities that are aimed to improve realism in conventional 3D games. ATI’s RADEON X800-series does not sport some capabilities NVIDIA’s new chips are able to execute, such as Shader Model 3.0.

$862 per Graphics Card?

Akiba PC Hotline reports that Japanese retailers charge customers from $682 to $862 per single Sapphire ATI RADEON X800 XT graphics card, which is higher than competing products now and other high-end devices in the pasts.

The first batch of the GeForce 6800 Ultra graphics cards cost quite a lot. In Tokyo, Japan, customer have to pay around $630 – $650 per single graphics cards. The initial GeForce 5800 Ultra-based graphics cards were quoted at $498-$542, which was also more than $100 higher than recommended cost. By contrast, the GeForce 5900 Ultra-powered graphics cards entered the market at $492-$595 price-points amid officially recommended pricing of $499. Even though recommendations are effective only for the USA, there are no huge differences between them and pricing in the rest of the world.

ATI RADEON 9800 XT graphics cards were priced from $485 to $564 in the USA and from $593 to $665 in Japan when available initially.

Astonishing Speed in Limited Quantities

Alienware, one of the largest builders of high-performance personal computer for gamers and other enthusiasts, last week started to offer ATI RADEON X800 XT graphics cards with its leading-edge systems. Additionally, the firm has other powerful options for customers, such as ATI RADEON X800 PRO as well as NVIDIA GeForce 6800 Ultra.

The default configuration of Alienware Area-51 system includes the RADEON X800 PRO graphics card. In order to upgrade to NVIDIA GeForce 6800 Ultra graphics card customers have to pay extra $265, in order to change the graphics card to NVIDIA GeForce FX 5950 Extreme, end-users have to bid extra $30, while installing ATI RADEON X800 XT graphics card cost customers extra $108.

At press time Alienware did not have NVIDIA GeForce 6800 Ultra and ATI RADEON X800 XT graphics cards in stock immediately.

Very few retailers from the USA had the RADEON X800 XT and the GeForce FX 6800 Ultra in stock at press time.




Mesmo assim compensa €€€ em comparação com as 6800 Ultra.
 
kompensa como kem diz... kem da $862 tb da $899 com WC incluido :P são as duas um abuso... enfim, daki a uns 2 anos posso kompra-las :D
 
os preços que falam é no japão, e o que nos interessa
é o preço nos eua e na europa, que vão certamente ser mais baixos!!
 
compensa porque? porque é ati? nahhh , fosse que grafica fosse nunca compensaria dar $860 por ela...

deixem-as baixar , estes preços baixam em 1 mes para valores mais amigaveis , no entanto se eu fosse rico compraria mais facilmente a 6800u do que a x800xt , estou farto destas alteraçoes de promenor que eles têm efectuado as graficas , se a minha x800pro nao se despaxa a chegar ainda vem uma nvidia ate ca casa...
 
Yah, compra lá isso Punkas qué pa eu ficar com a tua 9800! :D

Engraçado que com a nv40 era um roubo, agora já vêm coas teorias dos preços e das relações preço/treta.
 
Raptor disse:
Compensa o c...

A outra é um roubo e esta compensa?
Oh amigo Zealot, não estás nada a ser biased...

Oh Rap tu tens razão mas não percebeste o meu ponto de vista! :D
É que se fosse eu a ter €€€ para uma ou para outra, eu ia para esta.
Mas se eu pensar mesmo bem, se eu tivesse a guita voltava era a Ibiza! :x2:

untzuntzuntzunununtzuntzuntzunununtzuntzuntz :lol:
 
Vcs tão a comparar 1 preço recomendado pelo fabricante de uma coisa que ainda nem tá a venda com 1 preço de pura especulação no japão!

Deixem passar 1 mes e kuando já ouver stocks no EU, ai sim podemos comparar preços.

Só 1 tolinho é k dá 852€ por uma coisa k passado umas semanas ja caiu uns 200€ se n mais... :joker:
 
ptzs disse:
Yah, compra lá isso Punkas qué pa eu ficar com a tua 9800! :D

Engraçado que com a nv40 era um roubo, agora já vêm coas teorias dos preços e das relações preço/treta.

OFFTOPIC: Troco 9800 por A64, ha kem tenha fartura :P
 
Não creio que aqui o preço ultrapasse os 600€, e mesmo assim para mim é muito guito para uma gráfica, independentemente de ela o valer ou não. :confused:

Baseio-me neste valor pois a 9800pro está cerca de 100-150€ mais barata que uma 9800XT, e como já se sabe os preços da X800pro será acrescentar-lhe mais ou menos essa quantia entre "patamares"... :P

Ou não...
 
Para meu espanto, parece k as x800pro vao xegar ca mais bem mais baratas do k eu pensava. :)

A ver vamos como vai ser o preco das x800XT e 6800U...
 
pesta disse:
Mas a outra não são 900 euros e esta 860 dólares ?
É que o dólar está baixo...
Cumps

Raptor metes-te akela tabela da 6800U agr tão-te sp a cair em cima...
Epah akela 6800U a 900€ é o topo de gama o melhor k se pode ter já tras um kit completo de wc e tudo ja com radiador bomba wb e tudo daí o seu preço! A 6800U com um cooler normal (a ar) custa 599€ :P
 
Aleluia que alguem posta uma com 1 preço real para ver se deixam de falar desses preços ridiculos e dessas comparações ridiculas... :die:

Mesmo assim de aki a 1 mes pelo menos jah caiu 100€ :lol:
 
Back
Topo