Multiplataforma Dear Esther (Curve Digital)

ValtermcPires

Colaborador
Staff
iwhfufF.jpg

Developer: Curve Digital
Platform: PC, PS4 & Xbox One
Release: PC (14 Fev, 2012), PS4 & Xbox One (Summer)

Seminal narrative adventure ‘Dear Esther’ coming to PlayStation 4 and Xbox One this Summer

The console versions of Dear Esther will, for the first time, offer PlayStation 4 and Xbox One owners the opportunity to lose themselves on this remote Scottish island. These versions will also debut an all-new “director’s commentary” mode, where subsequent replays will be accompanied by an audio retrospective of the game’s inception, development, release and impact, as members of the original team reunite to provide the most comprehensive retrospective of the game yet. Additionally, subtle tweaks will refine how the game looks and plays – tweaking it ever-so-slightly for a modern console audience.

“We’ve always known that Dear Esther would continue its story,” says Dan Pinchbeck, The Chinese Room, “and we’re delighted to be writing that story with Curve Digital. Dear Esther is a hugely important game to us, so it’s great to know it’s in very capable hands – we’re excited to see the reaction from PlayStation 4 and Xbox One players.

“It is rare that a game can be considered ‘genre-defining’; but Dear Esther is one such title,” says Simon Byron, publishing director, Curve Digital. “It was literally the game I set up a Steam account for, so to work with the immense team at The Chinese Room to bring their seminal game to a console audience is a genuine thrill. I’m really excited that both PlayStation 4 and Xbox One owners are soon to embark on a journey which has the potential to change them.”
 
Entre este e o Everybodys Gone To Rapture... este é sem duvida mais fraco e aborrecido.

Não há nada para fazer , para além de caminhar e ouvir o homem a narrar.

O jogo termina em menos de uma hora, mas a um preço barato abaixo dos 10 euros, recomendo.

Os visuais são muito bons e a musica também.

Cumps
 
Por acaso cheguei a jogar no pc, mas depois não avancei mais pois não prendeu para andar a perder tempo. È daqueles jogos mesmo para descontrair e quando nao se tem nada para fazer...
 
A questão para mim é mesmo essa, senti que no fim de o fazer, não havia uma reward. Não achei a história particularmente cativante, e ainda que tenha gostado dos visuais, senti que era bastante... Vazio? Não sei explicar, mas sei que não havia lá algo que agarrasse. Talvez seja por eu esperar uma história mais robusta de um jogo assim, e acredito que estas experiências sejam interessantes quando a narrativa é forte. Mas não achei que o Dear Esther tivesse isso.
 
(...)senti que no fim de o fazer, não havia uma reward.

Exactamente a mesma sensação que tive. Terminou rápido, senti que não houve a dita "reward" e para além disso equiparo a experiência aqueles jogos de terror/survival em que exploramos cada ponto no jogo à espera de um susto, um item, um easter egg, qualquer coisa que nos surpreenda e nada até ao fim.
Senti que o jogo poderia ter mais conteúdos mas entendo que se calhar até foi mesmo o objectivo.
 
Back
Topo