[Dúvida] Quais os Core 2 Duo Santa Rosa?

dsac23

Power Member
Boas pessoal.

Gostaria de vos pedir ajuda por causa de uma dúvida, quais são os processadores que têm o Core Santa Rosa. Por exemplo o meu Asus tem um T7200 que não é Santa Rosa e o T5500 também o não é. O T7100 tenho a certeza que é Santa Rosa, mas existem mais alguns com certeza, sabem quais?

Um abraço
Rui
 
os processadores não têm "core santa rosa".


Santa Rosa platform (2007)

The code-name Santa Rosa refers to the fourth-generation Centrino platform, which was released on Wednesday 9 May 2007.

The Santa Rosa platform consists of:

* Processors - Socket P
o an Intel Core 2 Duo (code-named Merom) second generation processor with 800 MT/s FSB, or
o an Intel Core 2 Duo (code-named Penryn) 45nm processor scheduled for release in 1H 2008 [1] for Santa Rosa Refresh platform.
* an Intel Mobile 965 Express chipset (code-named Crestline) with Intel's GMA X3100 graphics technology and ICH8M southbridge, 800 MT/s front side bus with Dynamic Front Side Bus Switching to save power during low utilization, and
o Intel Dynamic Acceleration (IDA), better Windows Vista Aero support. [2]
o RAM supported for DDR2-533 and DDR2-667 SODIMM.
o EFI-compliant firmware, a successor to BIOS.
o optional NAND flash-memory caching branded as Intel Turbo Memory (code-named Robson)
* the Intel Wireless WiFi Link 4965AGN (a/b/g/draft-n) mini-PCIe Wi-Fi adapter (code-named Kedron).
o Wireless-N technology boasts a 5X speed increase, along with a 2X greater coverage area, and supports 2.4 GHz and 5 GHz signal bands, with enough bandwidth for high definition audio and video streams. [1]
 
Em princípio, um T7200 é Santa Rosa.

Dependendo da configuração da máquina e da marca em questão pode é não cumprir todos os requisitos.

Por exemplo: existem HPs com Santa Rosa mas que não prevêem a Turbo Memory (Robson)...

Se me enganei na apreciação que me corrijam :)
 
Back
Topo