1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Fazer Reset à password no ubuntu

Discussão em 'Dúvidas e Suporte Técnico - GNU/Linux & *nix' iniciada por Aphex, 13 de Março de 2013. (Respostas: 4; Visualizações: 1218)

1. Aphex

Aphex Power Member

Boas pessoal,

Tenho um netbook com o ubuntu 11.10 que deixei de usar durante algum tempo o que me levou a esquecer da password para entrar no OS.

Sei que é quase impossivel recuperar uma password no Linux, mas mesmo assim acredito que haja uma maneira de fazer "reset" à password, já tive à procura mas não encontrei nada.

Será que me podem ajudar?

Obrigado

2. Aphex

Aphex Power Member

3. Ketheriel

Ketheriel Power Member

4. PapiMigas

PapiMigas Power Member

Recovery mode makes me root user. Isn't that a security risk?

Well, if you have several people using your computer, you can put small obstacles in their way by setting a root password, setting a Grub password, or setting a BIOS password. Still, anyone who has physical access to your computer and a little know-how practically has root access anyway. She can boot a live CD and mount your partition or even just physically remove the hard drive from your computer and put it in another computer. There's a certain amount of trust you automatically give anyone by allowing her to sit at your computer.

5. boston

boston Power Member

Partilhar esta Página