IBM QS21 Cell/B.E. Blades - Demo Técnica de Roma

AZORES

Power Member
http://www.youtube.com/watch?v=YZnb.../Siggraph-2008-Rome-Reborn-Cell-B-E-Demo.html



Siggraph 2008 Demo of Rome Reborn model v1.1 running on the IBM QS21 Cell/B.E. Blades using iRT ray tracer

Cumpr´z

EDIT:

IBM QS21 Cell/B.E. Blades

  • Second generation blade system based on Cell Broadband Engine™ Processors
    c.gif
  • Potential 10x or greater performance acceleration of target workloads
    c.gif
  • High-performance blade solution for graphics-intensive and high performance computing (HPC) applications

For many years, organizations have relied on performance gains from increasing clock speeds of “traditional” microprocessor architectures. However, in recent years this approach has been challenged by the physical limitations of semiconductors and by traditional processor architecture implementations. Issues with power consumption, heat dissipation and memory latencies have led to diminishing returns on performance. High performance computing (HPC) cluster applications such as digital content creation, digital video surveillance, electronic design automation, image and signal processing, financial algorithms, scientific research, and seismic processing, may need a fundamentally new technology and approach to the system-level architecture to achieve the desired level of performance.

Cell/B.E. multi-core innovation

Enter the IBM BladeCenter® QS21 based on the multi-core Cell Broadband Engine (Cell/B.E.) processor. When used to complement systems based on traditional processors, the QS21 can yield application results faster and with more fidelity. This can enable organizations to get information faster to facilitate important business decisions.

Product features
c.gif
Hardware summary
c.gif

  • Cell/B.E. processors offer extreme performance to accelerate compute-intensive tasks such as image processing, signal processing and graphics rendering
  • Single-wide blade form factor provides extraordinary computing density—up to 6.4 TFLOPS in a single BladeCenter H chassis
  • Build a complex multi-platform environment in a highly efficient architecture
c.gif

  • Features two high-performance Cell/B.E. processors
  • 2 GB standard processor memory
  • Dual Gigabit Ethernet
  • Optional Dual-port 4x InfiniBand HCA connected through PCI-Express
  • Optional Serial Attached SCSI daughter cards connected through PCI-X
  • Optional I/O buffer memory DIMMs (up to 2 GB, 4x512 MB)
bldctr_qs21_hero.jpg

ESPECIFICAÇÕES:

Form factor
c.gif
Single-wide blade server for BladeCenter
Processors
c.gif
3.2 GHz Cell/B.E. Processors
Number of processors
c.gif
Two standard, each with one PPE core and eight SPE cores

L2 cache
c.gif
512 KB per Cell/B.E. Processor, plus 256 KB of local store memory for each SPE
Memory
c.gif
2 GB (1 GB per processor)
Networking
c.gif
Dual Gigabit EthernetI/O upgrade
c.gif
Serial Attached SCSI (SAS) daughter card connected via PCI-X (CFFv)

Optional connectivity
c.gif
Dual-port InfiniBand 4x HCA connected via PCI-Express (SFF)
Warranty
c.gif
1-year
 
Última edição:
:eek::eek::eek::eek::eek: 6 Teraflops! eu quero um!!!!

Espero ver o Cell na próxima PS, de preferência com mais SPEs e com um GPU, que não faça de bootleneck ao sistema...

O Cell é mesmo poderoso, isso acho que ninguém questiona!

Cumprimentos,
:kfold:
 
Isto para mim é demasiado técnico, são bastante mais rápidos que os melhores da Intel?
A minha ideia é que a Intel ainda não tinha chegado ao teraflop, não é?
 
Sim a Intel ainda não chegou ao teraflop, mas estes CPU, em general processing, ficam ao nivel de um Pentium 4, só em aplicações programadas especialmente para a suar arquitectura é que ele têm esse desempenho todo.



Cumprimentos,
:kfold:
 
A questão aqui nem é essa, só serve para demonstrar que este CPU consegue fazer um bom trabalho pixel shader e principalmente de vertex shader(como nas GPU´s), por exemplo nesta demo eles usarem mais de 50 milhões de triângulos/poligonos, fora outros procecessos, como ray-tracing que é um processo que exige muito poder de processamento.

Muitos objectos e elementos dos edificios são em High Poly Mesh, ah aquelas cornijas, colunas...putz isso não se vê nos jogos, na próxima geração sim...


Sim a Intel ainda não chegou ao teraflop, mas estes CPU, em general processing, ficam ao nivel de um Pentium 4, só em aplicações programadas especialmente para a suar arquitectura é que ele têm esse desempenho todo.



Cumprimentos,
:kfold:

Não, não chega, mas avisa IBM para melhorar isso para correr aplicações word, excel, powerpoint e para esquecer em definitivo os processos de renderização que não interessa para nada XD...

Tou já na brincadeira, mas é ai queria focar, pois aquele poder de processamento só te interessa para determinadas aplicações e processos de render e isso tu sabes e bem ;).

Cumpr´z ;)
 
Última edição:
É como as gráficas. Tens ai a 4870X2 a debitar 2,4 teraflops, mas não servem para general computing.


Exactamente, por isso eu digo que o Processado Cell usado na consola da SCE é muito melhor para processar tarefas de render, só o trabalho de geometry shader é de longe mais eficiente que as unidades de vertex shader da antiga G70, de longe até...

Mas isso já é entrar no off-topic.

Cumpr´z
 
Back
Topo