Logitech V400 / LX7 / V270 / MX610

Nemesis11

Power Member
48ov.jpg


Logitech Releases New Wireless Mice, Including first with Bluetooth

Logitech has released several new wireless mice for the desktop and mobile platforms. One of which is being dubbed as the first “Smart Mouse”, the MX610, it can conduct 2-way communications with your PC and provide email or IM instant notifications; Blue Light for E-Mail, Orange Light for IM. Also their latest mobile mouse, and their first Bluetooth V270, requires no dongles or wireless transceivers to connect to your Bluetooth supported notebook.

The Logitech V400 Laser Cordless mouse is available immediately for US $49.99. The Logitech LX7 is next, with a US release shortly and European release later this month for a price of US $39.99. The MX610 is expected out in October for US $59.99, and the V270 for US $49.99 in November.

Logitech LX7 Cordless Optical Mouse

The Logitech LX7 Cordless Optical Mouse is a stylish, ambidextrous cordless mouse with advanced battery management features. A built-in battery indicator light glows green when the battery life is good, and blinks red when 1-2 weeks of battery life remain. To further extend battery life, the mouse has an on/off button on the base of the mouse and invisible optical tracking technology that conserves power but tracks better than previous red LED optical mice.

The mouse uses two AA batteries, but can operate on only one for those who prefer the mouse to be more lightweight. The mouse includes Logitech's Tilt Wheel Plus Zoom scroll wheel, which allows people to effortlessly scroll left, right, up and down, and zoom in and out of digital photos, Web pages and open documents. It also features integrated forward and back buttons.

Logitech V400 Laser Cordless Mouse

With dual-laser tracking technology and a storable 2.4 GHz digital cordless micro-receiver, this high-performance, rugged notebook PC mouse is designed to work virtually anywhere -- whether it's at home, in the conference room, or on a weekend expedition.

The mouse can operate on two AA batteries but only requires a single AA battery, which helps keep the weight down for frequent travelers. Also, the mouse automatically turns off when the receiver is inserted into the storage slot -- helping to extend battery life.

Logitech MX610 Laser Cordless Mouse

The world's first mouse to receive and process wireless communication from the PC, the Logitech MX610 Laser Cordless Mouse notifies users when the mouse battery is low or when an instant message or e-mail is received. Using Logitech software, users can customize IM and e-mail notifications to alert them to messages from specific people. It knows when the computer is on or off and it changes its own power status accordingly.

The Logitech MX610 Laser Cordless Mouse includes a USB micro-receiver that connects instantly with the mouse when it is plugged into a desktop or a notebook PC. As the mouse and wireless receiver send information back and forth, the mouse periodically may sense a wireless interruption or interference. In a matter of moments, the mouse seamlessly shifts the wireless channel until it finds one that is interference-free. The micro-receiver eliminates clutter created by larger corded receivers.

Logitech V270 Cordless Optical Notebook Mouse for Bluetooth

The Logitech V270 is the first cordless mouse from Logitech to ship without a receiver. Using Bluetooth wireless technology, the mouse can connect with notebook PCs and Apple PowerBook notebooks that have an integrated Bluetooth receiver. It provides mobile professionals a one-piece, ultra-portable alternative to the touchpad.

The mouse, charcoal gray in color, uses Bluetooth 1.2 wireless technology, which features adaptive frequency hopping to reduce the chance of interference from other 2.4 GHz wireless devices such as Wi-Fi notebooks or cordless telephones.

4583large5zo.jpg


http://www.mobilemag.com/content/100/334/C4583/
 
Última edição:
Eu pessoalmente só gosto de ratos com fio

Mas muitos desses modelos tem um design abimbalhado (o V400 e os G por exemplo) e tem funções redundantes entre uns e outros

Enfim os ratos parecem estar a estabilizar outra vez e os gajos não sabem o que inventar
 
Também nunca fui adepto de ratos/teclados sem fios.
Tenho ali um Logitech Wireless metido numa caixa porque ninguém gosta de o usar cá em casa (interfere com tudo o que é tlm, comandos, etc).
g_0000000278.jpg


Na minha modesta opinião, quem faz os teclados/ratos de melhor qualidade aínda é a Microsoft, na Flextronics (Taiwan).
 
o desenho dos ratos é muito bonito/sobrio, cairam-me no goto especialmente o lx7 e o mx610... mas realmente, com fio era o ideal... gastar pilha com ratos é uma ganda chatisse, mesmo sendo pilhas recarregaveis, e os que têm bateria, não podem trabalhar a full time.
além disso, o fio parece que orienta um gajo :p
 
Epá, o meu rato de desktop (Microsoft inteliMouse Explorer 2.0) é sem fios e funca muito bem. :)

O meu rato do portátil um Logitech Optical Notebook Cordless Mouse (muito parecido com o V270 da imagem) também é sem fios e funciona muito bem. :)
 
blastarr disse:
Também nunca fui adepto de ratos/teclados sem fios.
Tenho ali um Logitech Wireless metido numa caixa porque ninguém gosta de o usar cá em casa (interfere com tudo o que é tlm, comandos, etc).
g_0000000278.jpg


Na minha modesta opinião, quem faz os teclados/ratos de melhor qualidade aínda é a Microsoft, na Flextronics (Taiwan).

esse n e' o mx700 ?????? o pior rato para jogar de sempre? n sei k modelo e', mas tenho um igual aki em casa e para jogar prefiro um rato de 3euros a esse
 
Última edição:
Esse 610 parece-me espetacular mto fixe mm, fica ao estilo do mx1000! mas n troco o meu :P

eu estive de pe atras por o meu ser wireless, mas afinal tudo na boa!! n tem interferencias a bateria dura o que é anunciado :p mto fixe!!

mas o 610 enxeu-me o olho=)))


Ed_
 
Edgar_ disse:
Esse 610 parece-me espetacular mto fixe mm, fica ao estilo do mx1000! mas n troco o meu :P

eu estive de pe atras por o meu ser wireless, mas afinal tudo na boa!! n tem interferencias a bateria dura o que é anunciado :p mto fixe!!

mas o 610 enxeu-me o olho=)))


Ed_
O problema de muita gente com ratos e teclados wireless não é eles interferirem ou deixarem de interferir (como eu).
É gastarem pilhas ou precisarem de ser eventualmente carregados. Dure muito ou pouco não interessa. Qualquer dia gasa-se e não há necessidade. Além disso os ratos ficam mais pesados
 
Alguém já reparou que os novos receptores/emissores usb que eles têm utilizam a banda de 2.4GHz?

Este tipo de banda é usada também nos receptores/emissores wifi, não quero mais um emissor "sem controlo" a transmitir em banda pública ligado directamente aqui ao usb, SE as frequências usadas forem do espectro wifi cheira-me a problema de segurança prestes a explodir, uma pequena vulnerabilidade neste cenário era a morte do artista.
 
ptzs disse:
Alguém já reparou que os novos receptores/emissores usb que eles têm utilizam a banda de 2.4GHz?

Este tipo de banda é usada também nos receptores/emissores wifi, não quero mais um emissor "sem controlo" a transmitir em banda pública ligado directamente aqui ao usb, SE as frequências usadas forem do espectro wifi cheira-me a problema de segurança prestes a explodir, uma pequena vulnerabilidade neste cenário era a morte do artista.
Andamos com a mania da conspiração,não?

Talvez compre um G7 para substituir o meu MX700, embora esteja perfeitamente contente com ele tal e qual como estou com o teclado wireless que vinha com ele.
Não entendo as queixas com os teclados wireless pois comigo sempre funcionaram bem,telemóveis, comandos e aparelhos que possam influenciar as frequências são coisa que não falta onde tenho o pc e funciona tudo perfeitamente.
 
ptzs disse:
Alguém já reparou que os novos receptores/emissores usb que eles têm utilizam a banda de 2.4GHz?

Este tipo de banda é usada também nos receptores/emissores wifi, não quero mais um emissor "sem controlo" a transmitir em banda pública ligado directamente aqui ao usb, SE as frequências usadas forem do espectro wifi cheira-me a problema de segurança prestes a explodir, uma pequena vulnerabilidade neste cenário era a morte do artista.

a frequencia pode ser de 2.4ghz, mas acho que a segurança não esta em causa, porque duvido quase a 100% que isto use o protocolo TCP/ip.
e o driver também não deve suportar outra coisa que não o rato. E ainda tens o alcance limitado destes dispositivos...
isto é a minha ideia...
 
pelo menos o logitech sem fios que tenho ca em casa tem nos drivers uma configuração qq de segurança.. Mas claro, como tudo.. pode ser crackavel.

_zZz_
 
Back
Topo