Mtron Ultra-fast SSD

Nemesis11

Power Member
Mtron steam rolls past SanDisk and Samsung in SSD performance

Solid-state disks (SSDs) are still a long way from entering the regular mainstream market, but that isn't stopping companies from releasing larger and faster products on a continual basis.

SanDisk and Samsung are currently sitting at 64GB with their SSDs. SanDisk's offering features read speeds of 67MB/sec (write speeds are unknown) while Samsung quotes 65MB/sec reads and 45MB/sec writes. Adtron's 160GB SSD trumps both with a maximum read speed of 70MB/sec and maximum write speed of 55MB/sec.

Mtron is leaving all three manufacturers in the dust with its new range of SSDs. The South Korean manufacturer boasts that its new 2.5" and 3.5" drives feature read speeds of 120MB/sec and write speeds of 90MB/sec.

According to Mtron, the 16GB, 32GB and 64GB drives will be available in September. During the fourth quarter, the company is expected to launch a 128GB SSD in a 1.8" form factor.

Mtron has not released pricing for the drives, but expect to pay a pretty penny considering the read/write speeds of the memory chips being used. For those looking for a more cost-effective solution, there's always SanDisk's new uSSD 5000 lineup.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=8713
 
Fico intrigado com os próximos passos dos habituais players dos HD's tradicionais - WD, Maxtor, etc, etc...

O SDD promete, e não estou a vêr estes gigantes a ficarem de braços cruzados. Na minha "machine" do tempo da pedra, um SDD era um mimo, farto do barulho dos raptors ando eu :007:

Esperemos!
 
Fico intrigado com os próximos passos dos habituais players dos HD's tradicionais - WD, Maxtor, etc, etc...

O SDD promete, e não estou a vêr estes gigantes a ficarem de braços cruzados. Na minha "machine" do tempo da pedra, um SDD era um mimo, farto do barulho dos raptors ando eu :007:

Esperemos!
Diga lá a verdade, tu querias um SSD "dentro" de uma Nikon Dx professional séries, certo:x2:

Escrever fotos a 60-100 mb/s, penso que dava para 10-15 fps limitado apenas pelo espaço do SSD e da bateria :004: (ou até o espelho saltar, mas resolve-se com burst "mirrorless")
 
Última edição:
Mas entretanto poderiam aparecer os hibridos para os notebooks, o meu portatil gostaria de ter um, apesar de não chegar a um SSD a flash onboard já dá uma ajuda, nem que seja na poupança na bateria ...
 
Back
Topo