No 6800 Ultra extreme, Nvidia says

jll

Power Member
All the Ultras are clocked at 400 MHz


By Fuad Abazovic: Wednesday 12 May 2004, 14:38
NVIDIA SAID THAT all Geforce 6800 Ultra will remain clocked at 400MHz, the same speed that they where introduced at in San Francisno and Geneva last month.

Sources close to Nvidia confirmed that the 6800 Ultra cards will remain at 400MHz since it actually can ship them in any volumes at this speed, while its 450+MHz chips will be reserved for special partners.

Special cards will be introduced by, yes, Gainward, a company that will soon be ready with its Cool FX water-cooled card clocked at over 450MHz. We suspect that it may reach over 500MHz.

Gainward is still testing its final clock speeds but we are sure that this card will be one of the fastest cards ever produced up to this point.

Another company which will do this is the ambitious XFX, which will also introduce a limited number of cards clocked at least to 450MHz for the core and close to 1200MHz for the memory. We don't have any idea about its availability.

The third partner will be US only and will be BFG. It has the green light to introduce these 450MHz cards as well.

We don't have any solid date when any of these cards will be available but Gainward should be ready to sample early next week with production in just a week or two beyond that.

In this product cycle we expect to see the Radeon X800XT Platinum water cooled producing a nice little fight, we believe. µ

More info in: http://www.theinquirer.net/?article=15864
 
Jil,

Compreendo a tua boa vontade, mas o Techzone não é um mirror do Inquirer... Não vais fazer um post por cada pseudo-notícia que eles colocam online, pois não? :)

Vamos ser mais moderadores, até porque os senhores em casa várias vezes são postos em causa.
 
SUp3rFM disse:
Jil,

Compreendo a tua boa vontade, mas o Techzone não é um mirror do Inquirer... Não vais fazer um post por cada pseudo-notícia que eles colocam online, pois não? :)

Vamos ser mais moderadores, até porque os senhores em casa várias vezes são postos em causa.

tb acho, tá um bocado abuso este inquirer copy/paste
 
SUp3rFM disse:
Jil,

Compreendo a tua boa vontade, mas o Techzone não é um mirror do Inquirer... Não vais fazer um post por cada pseudo-notícia que eles colocam online, pois não? :)

Vamos ser mais moderadores, até porque os senhores em casa várias vezes são postos em causa.


Sorry super, so estou a tentar manter o pessoal informado.

Desculpa-me o incomodo causado. Não tornará a ocorrer.

Jorge Lopes
 
Só agora reparei no terrível português em que foi escrita a minha última frase. :o

É o que dá ser viciado no Techzone e escrever posts quando se está ao telefone a falar de outra coisa qualquer. :D
 
super es da aroeira? :) me too ! :)
ainda me lembro de ti do canal #almada no Irc :) á mtos mtos anos! :)o meu nick era vinci :=)
 
Back
Topo