BOINC e o Folding@Home
Com argumentos destes é dificil não esperar:
Fonte: http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?p=113105#113105
Foldar com as gráficas
Os meus parabéns para a ATI por disponibilizar umas placas ao Folding@Home
No final o grafico que aparece no beyond3d foi disponibilizado por alguem que trabalha com o pessoal do Folding@Home
Eu tb estou impaciente por tudo isto mas temos que esperar e mais do que isso... temos muito que
Uma coisa é certa. Ao longo deste tempo não tenho visto hype à volta do projecto. Não há comentários explosivos do Prof. Pande apesar da insistencia dos pedidos para que saiam coisas cá para fora. Aliás a recusa em avançar com explicações às vezes é um bocado frustante. Refiro-me especificamente aos clientes para graficas, PS3, BOINC. Não aos resultados do projecto.
Com argumentos destes é dificil não esperar:
Vijay Pande disse:We're taking things slowly with BOINC. I know people want to run it, but we don't get a 2nd chance with 1st impressions and I want the BOINC communities' view of FAH to be as positive as possible.
Fonte: http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?p=113105#113105
Foldar com as gráficas
7up1n3 disse:Looks like its about time to update the GPU faq ...
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20051005202331.htmlGraphics Processors Capable of Physics Processing – ATI.
GPUs Will Process Physics, ATI Says
As AGEIA startup approaches actual introduction of its physics processors, graphics firm ATI Technologies says that its chips are already capable of processing physics and it is only a matter of time for the graphics giant to enable the capability on commercially shipped units.
Raja Kodouri, a senior architect at ATI Technologies told X-bit labs that the company’s graphics processors, including the RADEON 9700, which is the world’s first DirectX 9.0 graphics processing unit (GPU), are capable of processing arrays of vertexes, similar type of operation that AGEIA’s physics processing units (PPUs) can perform. The arrays of data should be processed using pixel shader processors within a chip, the architect said.
And from Beyond3D:
http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=24333
And the related discussion at Rage3D:
Rage3D GPU Folding Discussion: X1800XT Specific
Shouldn't be too surprising that Ragers are chomping at the bit on this bit of news!
Os meus parabéns para a ATI por disponibilizar umas placas ao Folding@Home
Vijay Pande disse:I'm not sure where the Gromacs performance plot came from. We have not been publishing performance and this data doesn't look right to me. We have gotten X1800 hardware a bit early and have been testing and optimizing on it.
No final o grafico que aparece no beyond3d foi disponibilizado por alguem que trabalha com o pessoal do Folding@Home
Vijay Pande disse:I talked to Mike and I now see where these numbers are from. It was a different calculation than I thought, so I think Mike's numbers are right (they were for the explicit water kernel, BTW). However, as Mike mentioned in his talk, there should be a lot of room to optimize this.
Moreover, our current plan is to run several calculations (potentially all of our GPU calcs) which do not use this water-water kernel directly and instead use a protein-only kernel in an implicit solvent model. That could lead to a much bigger speed increase as well.
Eu tb estou impaciente por tudo isto mas temos que esperar e mais do que isso... temos muito que
Uma coisa é certa. Ao longo deste tempo não tenho visto hype à volta do projecto. Não há comentários explosivos do Prof. Pande apesar da insistencia dos pedidos para que saiam coisas cá para fora. Aliás a recusa em avançar com explicações às vezes é um bocado frustante. Refiro-me especificamente aos clientes para graficas, PS3, BOINC. Não aos resultados do projecto.
Última edição: