Rumores e Especulação - Tópico Geral

Só falta o GOW Ragnarok
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lol,ainda estamos a usar isso? Ghost of Tsushima é a Nixxes a fazer o port e um empregado da Nixxes diz que a demora é por causa da Sucker Punch não ter experiência a fazer ports?
 
lol,ainda estamos a usar isso? Ghost of Tsushima é a Nixxes a fazer o port e um empregado da Nixxes diz que a demora é por causa da Sucker Punch não ter experiência a fazer ports?

Sem dúvida, um leak do 4chan não é para levar a sério, nem faz sentido aquilo do "sou um empregado da nixxes" etc

Nvidia leak, reset era, outros insiders famosos, ou esse Silknight é que são insiders de confiança

Acredito que vai sair mais alguma coisa para além do last of us 2 e until dawn remake este ano, talvez o God of war Ragnarok para o final do ano

Last of us 2 no verão, until dawn para setembro outro e god of war para Novembro ou dezembro

Está a fazer 2 anos o God of war, o estúdio que portou o primeiro já deve ter feito o port
 
Falha o ponto mais incisivo, se sai na Switch2, ninguém precisa de consolas novas para jogar o Persona 6. A sua base é hardware current-gen como standard (Switch2), e sairá na XboxSeries /Ps5.
Tipíco da equipa P.
 
Já a conversa que tiveram em querer romper com a Activision e depois passarem para um modelo de monetização mil vezes mais agressivo, foi a maior tanga.

Compraram um estúdio sem grande "prova dada" e o próximo jogo também avizinha-se um grande flop.

Façam um Destiny 3 e talvez pondere voltar.
 
É arrumar com quem não interessa e colocar o estúdio sob a alçada da Sony a 100%. Já se viu que demasiada independência dá mau resultado, a MS também que o diga.

Aliás, nunca percebi estas aquisições onde os estúdios ficam independentes e ditam as regras. Se são absorvidos e quem os absorveu paga as contas, não podem ser independentes.
 
É arrumar com quem não interessa e colocar o estúdio sob a alçada da Sony a 100%. Já se viu que demasiada independência dá mau resultado, a MS também que o diga.

Aliás, nunca percebi estas aquisições onde os estúdios ficam independentes e ditam as regras. Se são absorvidos e quem os absorveu paga as contas, não podem ser independentes.

Tem de haver um certo grau de independência, pelo menos na parte creativa, por exemplo.
Darem uma certa liberdade para escreverem as histórias e por ai fora.
Depois passar pela casa-mãe e seguir para a produção.
 
Tem de haver um certo grau de independência, pelo menos na parte creativa, por exemplo.
Darem uma certa liberdade para escreverem as histórias e por ai fora.
Depois passar pela casa-mãe e seguir para a produção.
Esse equilíbrio é difícil, mas a Sony já mostrou que é capaz disso com os vários estúdios que tem (como a Insomniac).

A MS ainda não conseguiu esse equilíbrio. Ou aperta demais (Rare no início) ou dá liberdade a mais (é olhar para o Redfall)
 
Esse equilíbrio é difícil, mas a Sony já mostrou que é capaz disso com os vários estúdios que tem (como a Insomniac).

A MS ainda não conseguiu esse equilíbrio. Ou aperta demais (Rare no início) ou dá liberdade a mais (é olhar para o Redfall)

A Avalanche Software também um foi um desses casos, aliás, houve mesmo um fecho deste estudio.
Mas contrataram os empregados para outros sitios, voltaram a reabrir o estudio e recentemente fizeram o jogo que todos nós sabemos.
Nas várias entrevistas notou-se a liberdade que tiveram para criar.
 

Xbox has reached an agreement with 'Crash Bandicoot,' 'Spyro' dev Toys for Bob for their new game​

By Jez Corden

EXCLUSIVE: Toys for Bob known for handling "Crash Bandicoot" and "Spyro" is now working with Microsoft on their first game since going independent.

Spyro Reignited Trilogy

(Image credit: Toys for Bob)

What you need to know​

  • Recently, Microsoft acquired Activision-Blizzard-King in a blockbuster $72 billion deal that gave the software giant control over franchises like Call of Duty, World of Warcraft, and Candy Crush Saga.
  • Included in the acquisition was legendary studio Toys for Bob, who have worked on franchises like Skylanders, Spyro the Dragon, and Crash Bandicoot, across a 30-year history.
  • Last month, Microsoft and Toys for Bob agreed to part ways with the latter spinning out into an independent company.
  • Microsoft retains ownership of Skylanders, Crash Bandicoot, Spyro, and other properties associated with Activision.
  • Our sources have confirmed that Toys for Bob has now finalized an agreement with Xbox to fund their first title.

Microsoft finally finished its blockbuster acquisition of Activision-Blizzard-King a few months ago, giving the firm control over mega franchises like Call of Duty, Candy Crush Saga, and World of Warcraft.

As part of the acquisition, Microsoft also snapped up a ton of other studios and franchises, including classic Activision game series' like Guitar Hero, Skylanders, and many more.

In yesteryear, the legendary team at Toys for Bob were instrumental in building out Activision's big Skylanders franchise, which included toys-to-life gameplay elements, similar to Nintendo's amiibo line. Players could buy small figurines with NFC chips baked in, and then place those characters within the Skylanders video game via a USB peripheral "portal." Toys for Bob also were involved in various previous Crash Bandicoot titles, as well as producing a fourth instalment "Crash Bandicoot 4: It's About Time." However, in recent years and during the Covid-19 pandemic especially, Toys for Bob were increasingly leaned on by Activision to support the monolithic Call of Duty effort, working as a support studio on various entries in the series.

Sources have indicated to me previously that Toys for Bob's culture didn't gel well with Activision's oft-restrictive corporate mandates, and they were excited for the opportunity to spin out as independent in agreement with Microsoft. When they initially spun out, they released a statement indicating that they were "confident" they would work with Activision and Xbox in the future and that they were exploring a "possible" partnership. It now seems those talks have bared fruit.

Toys for Bob has reaches an agreement with Xbox​


Toys for Bob said fans should "keep their horns on" when announcing their independence. A Spyro hint?

During a recent townhall meeting described to us by sources familiar with the event, a staffer asked the panellists about Toys for Bob, given that they're now going independent separate from Microsoft and Activision. Toys for Bob's leadership was adamant about keeping the team together, and also about returning to the style of game the studio is known for.

Microsoft referenced how they spun out Twisted Pixel in the past, as an alternative option to shuttering studios. Matt Booty, now leading Xbox's game content division, reportedly said that an agreement has now been reached between Xbox and Toys for Bob for their first game as an independent studio. However, he stopped short of describing exactly what it will be, although he did say something along the lines of, and I'm paraphrasing, "it will be similar to games Toys for Bob has made in the past."

Toys for Bob may be independent, but the fact they told fans to "keep their horns on" could be in reference to Spyro the Dragon, which enjoys a passionate fanbase to this day. The humorous 3D platformers that Toys for Bob is often associated with are still owned by Microsoft, but for now, have no dedicated developer. It seems entirely likely that Toys for Bob's first game out of the gate could either be within the Crash or Spyro pantheon, but it could also be something else completely, perhaps Toys for Bob's very own IP. Perhaps long-suffering Banjo Kazooie fans could get a glimmer of hope from this deal too. Either way, it's incredibly encouraging to see Toys for Bob will continue to get to do their own thing, while also retaining their team and culture. Perhaps the game will show up day one on Xbox Game Pass as well?
 
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