Serious Sam 2

JAFoNEXUS

Power Member
Tava eu a xeirar no site da CROTEAM a ver se estava a vir algo de novo qd me deparo com isto

Croteam is currently hard at work creating the next chapter in the Serious Sam saga. Featuring a new, mind-blowing Serious Engine 2 technology, Serious Sam 2 gives new meaning to frantic action, wide open spaces, crazy humor and huge bosses.

Serious Sam 2 is expected to be finished and released in second half of 2004.

é bom saber disto, mais um excelente jogo para juntar a lista, já tou a ver que 2004 vai ser o ano dos FPS´s.
Para quem adorou os titulos anteriores este deve ser divinal...
Todos esperamos que não hajam atrasos...

Enfim um dos melhores FPS´s feitos até hoje

Tb é bom ver que a CROTEAM não está morta...
 
O engine deste SS2 deve RULAR!!!! Espero que tenha mais reconhecimento que o 1º e que o usem para outros jogos, à semelhança do que foi feito com os engines do Q3 e do UT.

Estes gajos da Croteam merecem reconhecimento porque a nível técnico o trabalho dos gajos é impecável... estou curioso para ver o motor físico q vão meter neste game.

Serious Sam não é para toda a gente eu sei e torna-se repetitivo por vezes mas não deixa de ser um excelente jogo especialmente se jogado em COOP!
 
Eu também ando com expectativas... ainda não houve nenhuma imagem fora do novo jogo... parece que eles andam a guardar as coisas a 7 chaves.

Acho que o motor gráfico foi dos melhores que houve... super configurável, poucos bugs, e bastante leve, mesmo com bastantes inimigos.

Se esse 2 for tão bom como o outro queria ver mais jogos a usar o motor deles.

E claro quanto ao jogo em si venha ele... gostei muito dos 2 anteriores, principalmente o second encounter.

Ainda me lembro bem quando andava a jogar o primeiro Serious Sam pela primeira vez que me estava a perceber que era algo de bem diferente de outros FPS. :cool:
 
Eu recentement tenho andado a jugar ao second enconter e realmente akel ultimo nivel nakela zona ENORME com bichos que nunca mais acabam e os meteoros a cairem fes-me vir as lagrimas aos olhos :eek:
 
Pá o que gostei mais no Serious Sam: TSE foram os três boss. :D


Ainda me lembro no primeiro em que ficava fechado dentro de uma pequena sala, e apareciam montes de um género de sapos e tinhamos que nós aguentar uns 5 minutos sem deixar o gatilho, e com aquela música estilo rock... :D

Tive que repetir uma centena de vezes para passar essa parte.

Depois acho que o nível seguinte era naquelas dunas ondem vinham aqueles kamikases a dizer: Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! :D:-D
 
Update:

CROTEAM WEEKLY REPORT, ISSUE 2

Bloom (HDR?) added
Our programmer Dean 'Den' Sekulic added a Bloom effect code. We are still arguing over the issue if this is to be called HDR (High Dynamic Range) rendering or just Bloom effect.
Anyhow, we already added that effect to some levels and they all look quite amazing. Of course, the Bloom code still needs to be optimized, but it's definitely the ultra-cool feature. Excellent work, Den.

Serious Particle Editor in function
We now have fully functional Serious Particle Editor, thanks to our two programmers Davor 'Sky' Hunski and Kresimir 'Sokre' Prcela. This is turning out to be a very useful tool for Artists, as they don't need to depend on programmers any more to create a handful of fantastic visual effects like fire, explosions, smoke, stars, rocket trails, etc. for our future big blockbuster Serious Sam 2. Sky already conducted his first lecture on Particle Editor usage and Artists listened in 'stand still' position.

Level Design is progressing well
Levels look better and better each day, while having less and less vertices by each new version. This is actually a very common trick used by Level Designers, when they first use ridiculous amount vertices on models to kill any PC in the office and then 'optimize', meaning reduce them back to the original number. However, we need to give them credit, as even some hard Croteam skeptics here now think that Serious Sam 2 looks to be visually at least 'aux par' with other games that will be released around the same time as Serious Sam 2 (Doom 3, Half Life 2 and Halo 2 were mentioned in particular). We'll have to wait and see.

Cut-scenes, two and three
After first cut-scene, we saw the second and third one, each better than previous. Many saw them and laughed more than once, which is good.
BTW, Damjan 'DoubleD' Mravunac was car-assed by some woman while driving to work. His ass survived witohut a scratch, but his car didn't.

Official Painkiller Demo
Some guys here played official Painkiller Demo and it appears to be very good. I still don't know how they managed to find time to actually play the Demo, while apparently working 25/8. This is definitely going to be investigated. Anyhow, it's still early to say final thoughts until full game is released, but with lots of action and enemies, big bosses, interesting weapons, physics, power-ups, coins, visually very solid, all this gives a good reason to try it once it's published.

Hmmmm... se assim for será novamente killer. :)
 
:001:

adorei o serious sam e o second encounter! Em cooperative nao existe nada melhor! é simplesmente lindo.


vamos la ver como este vai ser, ate la temos que esperar... :)
 
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