PlayStation Gran Turismo Sport

Imagens bonitas, mas se for como os outros é só um jogo de carros em vez de um jogo de corridas. Pessoalmente prefiro um bom jogo de corridas.
 
What is the Mysterious Open-Wheel Car in GT Sport

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Back at the beginning of the month, Polyphony Digital released 124 new screenshots of Gran Turismo Sport. One specific image has caught the attention of our community, as GTPlanet members have been trying to unravel a mystery.

The image above seems normal enough at first glance. Once we have cropped the image to focus on the back group of cars however (and zoomed in), it becomes obvious the mysterious car peaking behind the black Peugeot 208 is an open-wheeler. But which one? It’s hard to tell considering the focus of the image is on the GT86 in the foreground. Likewise, the angle of the image doesn’t much help resolve the situation either.

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The image raises so many questions because no open-wheelers have been announced or presented in GT Sport so far. Indeed, back in May after the Copper Box unveiling event, Kazunori Yamauchi told our friends at TeamVVV there would be no open-wheel racing in the game. While it wouldn’t be unusual for these type of vehicles to appear in the game from a historic sense (older GT titles had numerous open-wheel cars), it’s interesting the car has been spotted competing alongside Group N cars. It remains to be seen how the presence of open-wheel cars will be handled in GT Sport.

Our community has already started discussing what crazy machine this figure could present. If you’re interested in solving the problem, check out this thread. GTPlanet member Samus noticed the car’s front left tire seems to be linked to a yellow suspension arm; hopefully this detail will help us find out who exactly manufactured the car.
 
Seria interessante a PD tirar um bocado a cabeça da areia e tratar os fans da série com um pouco mais de respeito, este silencio desde o adiamento é ridículo.
Enquanto isso, temos a Porsche só como exemplo confirmada em jogos como o Assetto Corsa (já saiu), Project Cars 2 e iRacing (já este mês).

A PD parece decidida a ser a primeira a criar um sentimento de anti-hype em relação ao seu próprio trabalho, incrível.
 
Seria interessante a PD tirar um bocado a cabeça da areia e tratar os fans da série com um pouco mais de respeito, este silencio desde o adiamento é ridículo.
Enquanto isso, temos a Porsche só como exemplo confirmada em jogos como o Assetto Corsa (já saiu), Project Cars 2 e iRacing (já este mês).

A PD parece decidida a ser a primeira a criar um sentimento de anti-hype em relação ao seu próprio trabalho, incrível.

ja sabemos o que a casa gasta... Isso infelizmente já acontece desde os tempos da PS1.

Como já referi, penso que o Kaz já não trás nada de novo ao Gran Turismo e a maioria das coisas que trás e lixo, que gasta muitos recursos, tempo, dinheiro, etc que poderiam ser usados em melhorar o jogo em coisas que realmente fazem falta e que são prometidas desde o GT5 pelo menos.

So assim por cima, coisas que me lembro que foram implementadas e não faziam falta nenhuma e usaram bastante recursos.

- Lunar Rover Exploration No GT5 - Pelo que se consta, para esse projecto, tiveram a parceria da NASA, onde usaram dados reais para modelar em 3D aqueles trocos usados no jogo. Nem quero imaginar os recursos que isso gastou e a grande inutilidade que teve no jogo.

- Photo Travel / Photo Mode - Isso pode ser opinião mais personalizada, pois sei que tem gente que gosta, mas penso que os recursos investidos nessa feature não valeram a pena, pois tanto no GT5 como no GT6 o modo fotografia dentro das corridas ja eram bons suficientes, não havia necessidade de reproduzirem novos locais propositados só para tirar fotografias, gastando assim recursos.

- Gran Turismo TV e Museum - Penso que qualquer pessoa que tenha jogado o GT5, só la foi uma ou duas vezes, pois aquilo não tinha interesse nenhum e pouco ou nada adicionou ao jogo.

- Mario Andretti’s First Love - Nao digo que seja uma feature que não tenha usado, mas todo o investimento ao redor desse projecto, penso ter sido desnecessário, fizeram documentários, restauraram o carro, etc, etc e no jogo de pouco serviu. Teve piada no inicio e depois já ninguém usava.

- Data Logger - Para que um jogo como o GT precisa de um Data Logger? Apenas para simuladores profissionais o data longer tem algum proveito, penso que o GT vivia bem sem isso.

- GPS Visualizer - Penso ter sido umas das features que menos proveito tirou do jogo e que não deve ter sido tão barata de produzir, não duvido que não tenham chegado a 100 pessoas no mundo todo a tirar proveito dessa feature... Pois apenas poucos carros suportavam essa tecnologia e só em um numero restrito de circuitos poderia ser usada.

- Export Data for MoTeC i2 Pro - Em relação a isso, LOL. Mais uma feature que só se tira reais proveitos em simuladores profissionais.

- Algumas pistas e vários carros que não trouxeram nada de novo ao jogo em que só tinha piada usar uma ou duas vezes e depois nunca mais pegar naquilo

- Circuito de La Sierra - Essa critica e mais pelo tempo, recursos e investimento que deve ter sido feito para reproduzir toda aquela área da Andaluzia. Onde o circuito nao era nada de especial e foi mais para fazer publicidade ao local do que trazer coisas novas ao jogo.

Podia continuar a lista com outras features que nunca serviram de muito dentro do jogo, que consumiram imensos recursos que poderiam ser usados a melhorar muitas coisas nos jogos.

A única coisa boa no meio disso tudo, foi que parece que o Kaz percebeu que as pessoas querem e fazer corridas como na realidade e nao a dar voltas na lua...

O GT Sport parece que se foca mais nas corridas do que no resto, já era hora de isso ter sido feito na serie.
 
Seria interessante a PD tirar um bocado a cabeça da areia e tratar os fans da série com um pouco mais de respeito, este silencio desde o adiamento é ridículo.
Enquanto isso, temos a Porsche só como exemplo confirmada em jogos como o Assetto Corsa (já saiu), Project Cars 2 e iRacing (já este mês).

A PD parece decidida a ser a primeira a criar um sentimento de anti-hype em relação ao seu próprio trabalho, incrível.

A Porsche ainda não tem o tal contrato de exclusividade com a Eletronic Arts??

anyway

Gran Turismo Sport to be Playable at 2017 Tokyo Auto Salon

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GT Sport will get its first public display of 2017 later this month, in its home country no less. Polyphony Digital recently posted the news on the official website, confirming the game’s presence at this year’s Tokyo Auto Salon.

The event will mark the first time Japanese fans will get the chance to try the game both on PS4 Pro and with PlayStation VR. In the case of the former, it means witnessing the game in 4K resolution with HDR. With the latter, players will get a taste of the game’s “VR Tour Mode”.

While there’s nothing new mentioned in the (translated) news post, we’ll be keeping an eye out for any fresh details that emerge. After the game was pushed back to 2017, fans have been eager to get a more specific date from the developer.

The 2017 Tokyo Auto Salon runs January 13–15, at the Makuhari Messe in the Chiba Prefecture. The GT Sport demonstration booth will be located in Hall 4, section 2F.

Gran Turismo Sport is scheduled to arrive on the PlayStation 4 family of systems this year.
 
Subaru's Isle of Man Record Holder Coming to Future Gran Turismo Title?

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Amongst all the announcements, unveilings and showcases of the 2017 North American International Auto Show in Detroit, Subaru brought along it’s record breaking WRX STI time-attack car. Piloted by Mark Higgins, the 600 bhp car shattered the the previous record — also set by Subaru — for the time set by a car on the Isle of Man TT circuit earlier last year.

Evident by his Instagram post, also there for the show was Polyphony Digital employee, Carter Jung. Mr. Jung didn’t speak much about his time at the auto show, instead keeping it to a sole post about the inclusion of the record-holding Subaru in a future Gran Turismo title.

"This guy holds the lap record at the #IsleOfManTT w/ a time of 17:35 and an average lap speed of 128.73 mph. The #GranTurismo stickers mean you'll be able to drive it in the game."

Jung stated that the existence of the Gran Turismo stickers clad on the aggressive bodywork of the car confirm it’s existence within ‘the’ game. Whether he is referring to Polyphony Digital’s upcoming 2017 title, Gran Turismo Sport, or potentially scoping towards games further into the distance is yet to be told.

It must be said that this is not the first time such a sponsorship has taken place by Polyphony Digital, with notable examples being of the 24 Hours of Nürburgring and Pikes Peak International Hill Climb both having Gran Turismosponsorship in common.

The relationship between Polyphony Digital and the 37.73-mile (60.72 km) Snaefell Mountain Course runs deeper than stickers on Higgins’ 2016 record-holder. Back in 2014, Polyphony Digital employees were spotted on the island, and a locals were advised a slow-moving service vehicles would be rounding the circuit over a two week period. The plot thickens…

With regards to the car itself, getting the seeming confirmation from an actual PD employee certainly piques our interest. We’ll be on the lookout for further proof of the car’s inclusion in the franchise.
 
Live Stream: Watch Super GT Drivers Playing GT Sport

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One of the largest automotive shows in the world — the Tokyo Auto Salon — is currently in the middle of its 28th exhibition. Visitors attending the show will be able to try out GT Sport which, for the first time in Japan, will be playable on the PS4 Pro and with PS VR.

There are more surprises, however. Polyphony Digital recently announced on the Pit Stop blog the salon will host two special GT Sport stage events on both Saturday and Sunday, starring Super GT drivers. Both events will be broadcasted live on NicoNico website (registration required), so be sure to check the schedule below if you don’t want to miss anything:

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In addition, a Time Attack challenge on Willow Spring Raceway is planned for regular players stopping by GT Sport demonstration booth located in Hall 4, section 2F. Prizes await top three fastest drivers.

The 2017 Tokyo Auto Salon will run until this Sunday, January 15, at the Makuhari Messe in the Chiba Prefecture.
 
Latest GT Sport Off-Screen Video Shows Horse Thief Mile & Improved Sounds

Gran Turismo Sport was playable at the Taipei Game Show this past weekend—on the new PlayStation 4 Pro no less. While the build doesn’t appear to be much different from the one shown at the PlayStation Experience last December, it nonetheless shows us some new aspects of the game.

If you’ve been curious about the latest addition to the track roster—Willow Springs’ Horse Thief Mile—you’ll want to skip straight ahead to the 2:00 mark. With a pack of Gr.4 machines duking it out as the sun sets, Horse Thief Mile looks like quite the point-and-squirt challenge. The landscape also looks impressively detailed off-track.

In a blink-and-you’ll-miss-it instance, we see the other Subarus in the video wrapped in slightly different liveries than the player car. Similarly, the VW Scirocco Gr.4 showed off a variety of different looks in a collection of images Polyphony released last month. Hints at what the new livery editor will be capable of?

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The first half of the video sees the 2017 Nissan GT-R going around the comparatively-longer Brands Hatch Indy circuit alongside other pure road cars. Here, we get a better chance to hear the turbo V6 engine be put through its paces.

Listen closely, and it’s a meatier note than what has come before in GT games, signalling continued improvement in the sound department. It’s good to know the improvements we heard last year (Hellcat direct-audio capture, Mercedes-AMG direct-audio capture) weren’t isolated examples. The sound when cars make contact has changed too, though the tire squeal seems largely the same as it was in Gran Turismo 6.

Unfortunately, there is still no word on when we’ll be able to play Gran Turismo Sport in our own homes. Stay tuned for more news on the game as it comes in.

Hat tip to community member queleuleu for finding the video!

Gran Turismo Sport is scheduled for release on the PlayStation 4 at some point in 2017.

 
Bem, umas notas desse último vídeo:

O som está bem melhorado, nota-se a evolução e a preocupação dos devs. Agradou-me.
A pista no deserto impressiona bastante graficamente. Está fantástica!
Em termos de física ainda não deu para ver grande coisa, mas o comportamento dos carros a baterem uns nos outros continua um bocado "arcade".
Certinho que o jogo vai ter HDR, aquelas nuvens e sol não enganam ninguém.
PS: A TV onde o gajo estava a jogar estava carregadinha de banding e DSE (visível na segunda pista, quando o sol bate de frente).
 
Última edição:
Em relação a falta de danos, eu já não me importo muito, pois sei que depende muito do que as produtoras automóveis deixam fazer e sei que algumas não permitem que seus carros apareçam muito danificados no jogo.

Em relacao aos toques, isso do depois de jogar e que se vai poder tirar alguma conclusão, pois também depende muito da física e das ajudas que estão activadas, logo o comportamento do carro pode muito em relação a esses factores.

Apesar de estar um pouco preocupado com o futuro da serie, o jogo vai ser day one, ja jogo a serie desde o GT1 e esse não vai ser diferente, pois sei que vou ter jogo para vários meses.
 
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