Consulta o Portal de Jogos da ZWAME. Notícias, Artwork, Vídeos, Análises e muito mais.
MICROSOFT GAME STUDIOS ANNOUNCES THE DEVELOPMENT OF"HALO: COMBAT EVOLVED" FOR THE PC
Agreements with Gearbox expand platform options for best-selling first-person shooter
Microsoft Game Studios announced today development of the PC version of the critically acclaimed Xbox™ first-person shooter, "Halo™: Combat Evolved."
Initially developed for Xbox by Bungie Studios, "Halo: Combat Evolved" is a science-fiction first-person shooting game that takes place on a mysterious alien ring-world. The PC adaptation is being developed by Texas-based Gearbox software and based on the game's original concept. Gearbox has a strong reputation for bringing triple-A gaming franchises to multiple platforms.
"PC gamers worldwide will soon be able to dig into the addictive gameplay of 'Halo,'" said Stuart Moulder, general manager, Microsoft Game Studios. "By combining the success of 'Halo' on Xbox with Gearbox's proven talent in the first-person shooter genre, PC gamers are guaranteed a lively and 'up-all-hours' single and multiplayer experience on the PC."
The award-winning "Halo: Combat Evolved" for Xbox earned the distinguished honor of being the fastest million-unit seller ever for any next-generation console according to NPDFunworld SM. Statistically, this means that more than six copies "Halo: Combat Evolved" were sold every minute of every day between the launch of Xbox on November 15, 2001 and April 8, 2002.
"We've been dying to play Halo online with a PC ever since its spectacular launch last year," said Gearbox Software President Randy Pitchford. "The team at Gearbox has the experience and the talent to not only bring Halo to the PC, but also to add enhancements that exploit the multiplayer capabilities that PCs are known for."
"Our goal is for Windows users to battle each other on foot, in vehicles, and in the air next summer when the best first-person shooter ever created comes to Windows," according to Destineer President Peter Tamte.
Halo for PC is expected to be available in summer 2003. Additional information regarding game content, features and enhancements will be announced at a later date.
Também estou a jogar a versão Beta 1.5 e obviamente, a versão final vai ser melhor....Originally posted by mefa
ja anda por ai uma versao beta. eu ja joguei mas n axei assim tao bom como s dizia. tb c a placa k tenho (geforce 2 mx 400), tenho k xular o meu velho pa ver s m comprauma nova.
mas voltando ao jogo, o k gosto mais nele é rebentar c os aliens, ou la o k sao...
Ainda está para nascer o dia.... .....a menos que compres uma consola da próxima geração, que já será possível fazer uns upgrades, vais ter sempre presente que a máquina que tens fica desactualizada em pouco mais de um ano e meio......que é o tempo suficiente para novos jogos serem projectados a pensar em hardware de processamento gráfico com mais potencial...Originally posted by Rudzer
coitado do people sem xbox, so brevemente vai poder ver a maravilha que o halo é e nos em breve o Halo.2
OBS: Estranho que maior parte dos screenshots que vi são de qualidade gráfica inferior à xbox!
Originally posted by Korben_Dallas
Caso não saibam a XBOX ainda é superior ao PC em alguns aspectos... leiam as entrevistas que foram sendo feitas durante o port do Halo.
Quero ver como é que os PC's vão aguentar o abuso de shaders e os efeitos de luz.
O grande benefício do PC é possívelmente o combo rato+teclado (apesar do pad da X ser excelente para FPS) e as resoluções superiores.
Originally posted by ToTTenTranz
Tás a falar de pcs de entrada de gama, equipados com GF4 MX ou inferior, espero eu.. É que qualquer PC com GF3, 4 ou radeon 8500 pra cima acompanhado de P3 ou Athlon a 1Ghz já é mais rápido que uma xbox, seja em que tipo de operação for.
Maybe the only main concession we could see in comparison with the Xbox version of Halo was in the player models. According to Pitchford, they had to change the way the models are drawn, as that's one area where the Xbox is still a bit ahead of PC technology. "There [still] aren't many video cards that can do what the Xbox does," said Pitchford, referring to the way Microsoft's black box renders and animates models.
Originally posted by ZX7R
Ainda está para nascer o dia.... .....a menos que compres uma consola da próxima geração, que já será possível fazer uns upgrades, vais ter sempre presente que a máquina que tens fica desactualizada em pouco mais de um ano e meio......que é o tempo suficiente para novos jogos serem projectados a pensar em hardware de processamento gráfico com mais potencial...
P.S: até a versão Beta que estou a jogar tem gráficos do "caraças", imagino os da versão retail.....
Aqui tens um exemplo dos gráficos "inferiores"....
http://www.gamershell.com/imagefolio/gallery/Action/Halo/Halo14.jpg
Originally posted by Korben_Dallas
Devias saber que nem tudo está relacionado com os Mhz e com os números... quem viu a psx correr o MGS ou o GT com um processador de 33Mhz e 1MB de vram sabe disso.
http://www.gamespy.com/previews/may03/halopc/ - Link para esta entrevista
http://213.134.51.47/forum/showthread.php?s=&threadid=16932 - Thread onde isto foi postado.
Originally posted by Platinum
So' dizem isso porque nc jogaram um tekken ou um soul calibur dp apitem aqui :'] e mt outros , agora de FPS o pc leva vantagem e gosto + de jogar FPS no PC , agora jogos de luta , carros , plataformas e ate futebol consola sempre