Xbox Halo Wars (Ensemble Studios)

Esta discussão é pointless, o bseixas gosta mais do universo Halo do que de outros, outras pessoas gostam de Starcraft, ou C&C, ou whatever, são opiniões, move along ppl, nothing to see here :-D

Já agora, o video tá excelente, grande qualidade! O Halo Wars vai ser o primeiro RTS que vou ter pra consola. Sendo um grande fã do genero, sou da opinião que RTS sem teclado+mouse é epic fail, mas este aparenta estar decente.
 
Não é uma questão de gostar mais de um ou outro. É afirmar que nenhum antes teve "uma história decente".

Whatever, este jogo se tiver um bom sistema de controlo pode fazer pelo género em consolas, o mesmo que o HALO fez no género dele. A coisa é possível se for pensado. Quem experimentou o C&C 3 viu que aquilo tinha pernas para andar se bem que ainda ficava um "bocadinho assim" abaixo do mesmo em PC. Se este estiver mais refinado vai lá.
 
Pus aqui o novo trailer do Halo wars,que mostra mais ou menos como é contada a historia(obvio que tinha ser desta maneira),está aqui o link-
 
TGS 08: A guided tour of the Halo Wars campaign

Shortly after learning that the Flood would be making an appearance in Halo Wars, we were whisked away to a meeting with Ensemble's Graeme Divine where we immediately asked: "Is the Flood a playable race?" As quickly as we asked it, we were answered: no. With an emphasis on the story-driven single-player campaign, Divine told us that the multiplayer component would only include the UNSC and Covenant forces, as already revealed, and the campaign would only be playable as the UNSC, not the Covenant.

The team at Ensemble took another cue from Bungie as well: the look of the game. Sure, the characters and vehicles all look like they're ripped straight from the Bungie playbook but the menu screens also carry that unmistakable Halo touch. We've got four difficulty levels and – whaddya know? – there's Heroic and Legendary modes.

But, looming over the entire project is the recently announced closure of developer Ensemble Studios. When asked if the closure would affect future support of the title, Divine told us that DLC plans are "independent from Ensemble and their future" and that plans for DLC are "already underway" despite the closure. As announced earlier, a new studio is rising from the ashes and has arranged to support Halo Wars and future DLC though, of course, there's no word on the future viability of the Halo Wars series (we imagine that's filed under the "let's see how it sells" category).

We've seen a handful of efforts from EALA (Command & Conquer series) but seeing the veterans at Ensemble's take on the genre is heartening. Whether or not it will find an audience amongst Halo fans, potentially helping the strategy genre "break out on Xbox 360" as John Schappert said, remains to be seen however, by all accounts, Halo Wars is that rare breed: a console RTS that actually works.

Fonte

:D
 
Se desse para jogar com os flood seria nice, seria algo estilo Starcraft, no sentido que Covenant - Protoss, Flood - Zerg e UNSC - Terran, anyway talvez no futuro através de DLC, ainda assim o jogo parece muito promissor.
 
Se desse para jogar com os flood seria nice, seria algo estilo Starcraft, no sentido que Covenant - Protoss, Flood - Zerg e UNSC - Terran, anyway talvez no futuro através de DLC, ainda assim o jogo parece muito promissor.
Mas não dá,pelo papel que não sei qual é que os flood representam,a propria esemble studios é que disse que havia uma razão para tal,mas talvez em skirmish deia.Quanto a ser parecido com o starcraft,pá acho que para isso já cá está mesmo o starcraft,quanto mais diferentes uns dos outros os jogos melhor.
 
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