PlayStation Returnal (Housemarque)

Consegues explicar o truque?

1- Tens de desligar o sincronismo automático (fica em manual) de save na nuvem e fica sempre assim.
2- Fazes o "suspende cycle" onde preferires.
3- Sais e fechas o jogo
4- Sincronizas o jogo com a nuvem (esse é o teu save)

De cada vez que morreres tens de sair, fechar o jogo e depois sincronizar (baixar da nuvem). Depois é só continuar a jogar de onde fizeste o "suspende cycle".

De cada vez que fizeres um suspende cycle diferente tens de repetir o processo, á excepção do (1).
 
1- Tens de desligar o sincronismo automático (fica em manual) de save na nuvem e fica sempre assim.
2- Fazes o "suspende cycle" onde preferires.
3- Sais e fechas o jogo
4- Sincronizas o jogo com a nuvem (esse é o teu save)

De cada vez que morreres tens de sair, fechar o jogo e depois sincronizar (baixar da nuvem). Depois é só continuar a jogar de onde fizeste o "suspende cycle".

De cada vez que fizeres um suspende cycle diferente tens de repetir o processo, á excepção do (1).

Obrigado pela explicação! Esta era uma das razões que estava mais reticente com este jogo, desta forma posso jogar mais descansado.
 
Grande dica, já estava a fica um pouco farto, estou a adorar o jogo, mas estou um pouco como o @Mike Lewis , morri no primeiro boss e estou tb a achar muito mais dificil chegar lá agora.... e já a perder a paciencia... assim vai ajudar.
 
Por aqui o mesmo para mim é desmotivante ter que andar a repetir sempre o inicio, de resto estou adorar o jogo. Fiz uma breve paragem mas com essa dica vai ajudar imenso...
 
Aconselho a usarem a dica do save apenas se já estão fartos do jogo e sem interesse.
Pois com a dica fica evidente o jogo ser um rogue like, o jogo sem factor repetitivo é minúsculo.
 
Aconselho a usarem a dica do save apenas se já estão fartos do jogo e sem interesse.
Pois com a dica fica evidente o jogo ser um rogue like, o jogo sem factor repetitivo é minúsculo.
E não só. É pela repetição que se melhora, quer as nossas capacidades a jogar quer as perks das armas e desbloqueio de novos artefactos.
 

Returnal: Ascension adds Co-op Mode, allowing you to share your entire journey through the shifting labyrinth of Atropos with another player.

This update also adds The Tower of Sisyphus – accessible as long as you’ve unlocked the Icarian Grapnel. It’s an ascending gauntlet of increasingly dangerous phases, with each containing twenty floors. Upon entry, eliminate all the enemies on each floor and secure your passage to the next one up. Just be ready for what you might encounter within…

Co-Op

While Returnal was designed as a focused solitary experience, the hostile forces of Atropos can often feel overwhelming and leave us yearning for companionship. With our new two-player online co-op mode, players can now combine their forces and brave the challenges of Atropos together.

By accessing the Chronosis portal near the crash landing (and in other select parts of the game), you’ll have the option to either host or join a public cycle. Or, if you’d like to share the experience with a friend, you can also choose to host a private cycle instead. Once your connection is established, a Selene from another timeline will join your session and your shared journey will begin.

In co-op, the game works in a similar fashion to single-player Returnal. However, if players get too far apart, they will be tethered back together. This is to ensure that the focus remains on cooperative gameplay and both players feel connected to the fates of each other. If one of the players is downed, there is still hope: the other one has the option to revive them. But be wary that this will require some time investment, and in the heat of battle you’ll need to be mindful of the myriad surrounding threats, lest you join your fallen comrade in oblivion.

Aside from connecting player stories and building a sense of comradery, the fleeting comfort you get from engaging with other players can also allow you advance in the game if you’re stuck. Progression is tied to the host, so if you’re struggling to overcome a certain boss or biome, bringing in another player to help may open your road to triumph. Client players who join to help will also get to keep some progress they make – such as collecting logs and xenoglyphs – and the more games they assist with the more their Scout Rank will grow.

Tower of Sisyphus

With Returnal we aimed to create a balance between intense action, exploration and haunting narrative. The procedurally generated biomes of Atropos offer a deep and intricate challenge – with our Ascension update we wanted to offer new content, and also a new way to engage with the game where your survival skills and perseverance will be tested.

True to our arcade roots, the Tower of Sisyphus is effectively our Endless mode. Players will strive to ascend the Tower as high as possible – however, much like the tragic story of Sisyphus, there is no end to the climb and players are tragically destined to meet their demise as the mode gets increasingly harder. The only question is: how far can you get before succumbing?

One great motivator for pushing forward is a sense of accomplishment. Each Phase in the Tower will culminate with an encounter with Algos, which will also get increasingly harder as you advance through the mode. Unlike the campaign, in the Tower players will also have a score to chase. You can track your progress and highest score on a leaderboard, and compete against your friends and foes for the highest rank. Much like our previous arcade-inspired titles, you will also have a Score Multiplier – keeping this up and increasing it will be the key to racking up the highest possible scores. Your Multiplier will deplete if you get hit or if you don’t deal damage for a while, so you’ll need to be constantly dancing on the knife’s edge to ensure you maintain strong forward momentum. While there are secrets and optional routes to take, the Tower is intended to be Returnal distilled into an arcade action experience, where the emphasis is on survival, skill, and focused progression.

Aside from the new levels, our new Boss and some new items to discover, there is also entirely new narrative content to be explored in the Tower as well. I won’t spoil anything here, but players will get another small glimpse into Selene’s haunting past and gain further insight into her state of mind.

We hope you enjoy the Ascension expansion when it releases later this month. We poured a lot of love into this new content, and we’re incredibly excited to see how players respond to it. This was our effort towards expanding the lasting power of Returnal, and we hope to see players engage with our new modes for years to come.

https://blog.playstation.com/2022/0...update-adds-co-op-and-tower-of-sisyphus-mode/
 
Última edição:
Este é o exemplo perfeito porque não vendo os meus jogos, gosto de fazer colecção. Alguns possivelmente vão ter de comprar o jogo outra vez se quiserem experimentar o DLC gratuito.
 
Este é o exemplo perfeito porque não vendo os meus jogos, gosto de fazer colecção. Alguns possivelmente vão ter de comprar o jogo outra vez se quiserem experimentar o DLC gratuito.
Eu normalmente compro no lançamento com desconto pré venda (e se possível 3x2), vendo pelo preço que comprei e mais tarde se houver dlc que me interesse compro digital. Acho que é o que vou fazer com este quando estiver com uma boa promoção.
 
Este é o exemplo perfeito porque não vendo os meus jogos, gosto de fazer colecção. Alguns possivelmente vão ter de comprar o jogo outra vez se quiserem experimentar o DLC gratuito.

Eu vendi porque me dava jeito o dinheiro e não me importo nada de o comprar novamente. Até porque entretanto já está mais barato do que o preço a que o vendi.
 
Lá decidi avançar para este jogo. Não tem sido nada fácil mas já estou no biome 3. Não pensei que fosse gostar tanto disto por ser um rogue like por diversos motivos: não gosto de jogos extremamente difíceis nem tenho paciência para repetir o Quénia fiz. No entanto, no meio da frustração, este jogo tem sido incrível pois consegue criar-me sempre a sensação de “bem, vamos lá tentar outra vez”.
 
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