MMO All Points Bulletin: Reloaded (Reloaded Studios)

Pure Anarchy

Moderador
Staff
Developed by David Jones, creator on the Grand Theft Auto series, this APB is a massively multiplayer online game based in living, breathing cities replicated from famous locales all over the world. APB is a turf war involving two main factions -- the Squads, whose goal is to uphold the law, and the Gangs, who seek to break the law at all costs. Players will be able to choose their side -- the Gangs are all about graffiti, attitude, custom cars and earning cash any way they can.; the Squads stand for honor, teamwork, firepower and destroying the Gangs. APB provides the player with the complete customization options from their weapons, vehicles and clothes to their attitude, music and environment.
Já está confirmada a sua presença na E3:

Well the long wait is over, here, courtesy of Ulric, is a little gift for the community;

“Hi everyone at APB-Evolved, we just wanted to quickly say thanks for all your patience recently whilst we’ve been quietly pushing forward with the development of APB.

We know this can be frustrating for fans, so to show our appreciation we have decided to inform you guys that yes we WILL be at E3 this year and this will mark the start of lots more news, activities and information coming out about APB: All Points Bulletin.

Here is a brand new screenshot made especially for you guys to give you another look at the awesome character customizations that will make up a large part of APB.


See you all at E3.

Realtime Worlds”
Dois vídeos mais antigos:
Character Creation
APB Gameplay

Podem encontrar todos os vídeos da apresentação da GDC aqui.

Nova screenshot:

1rep79.jpg
 
Última edição pelo moderador:
A falta de informação sobre features e mecânicas de jogo deste APB sempre me deixou um pouco de pé atrás com ele em favor do Crimecraft.

No entanto, face à actual incerteza do Crimecraft vir a ser lançado na Europa, começo a dar mais atenção novamente ao APB e será sem dúvida um projecto a acompanhar.

Só espero é que com a E3 sejam reveladas algumas informações concretas sobre este jogo, porque screenshotzitos não me dizem nada acerca de um jogo normal, quanto mais num mmo...
 
Por isso mesmo é que não tenho seguido de perto embora pela mesma razão que tu talvez o comece a fazer. As falhas da Vogster já começam a ser demasiado notórias pelo que me tem deixado cada vez menos esperançado de vir a ver o Crimecraft como o next-gen shooter.

É no que dá. Por vezes a falha de tempo faz com que nos leve a apostar em X ou em Y e pelos vistos neste caso já se começa a notar o velho caso de "backing on the wrong horse".

O APB tem sem dúvida bom aspecto mas até agora é só mesmo isso. Mais info já sabem, não se encolham. Apesar de serem jogos que provavelmente por enquanto têm um publico-alvo mais reduzido não é caso para deixarmos de comunicar e discutir entre os poucos interessados.

Cumps. ;)
 
Informações com detalhes das features e mecânicas de jogo são muito poucas como disse Revenant.
Informação 100% oficial sobre o APB então é quase miragem...
Mas para já o melhor é mesmo esta compilação "unofficial" feita por membros da comunidade.

Mas aproveito para destacar um bocado que pode ser útil para muitos:
Genre: Hybrid MMOG
While groups can hold up to 40 members, PvP action only allows for 8 of those members to take on 8 opposing players.
 
Essa última informação não está correcta. Tens aqui a confirmação oficial vinda do David Jones:

One of the unique features of APB is that it's 100 players in a city at a time. It's certainly not 8v8 and it's not instanced.

It's also not an MMO, it's doing something something new and different so there is no reference I can think of that makes it simple to explain.

It's fun and unique but like Crackdown it's a game you need to play to understand. I think those kind of games are the best :)

Dave
 
Isso assim parece-me perigoso. Já existem problemas de latency fazendo 8v8 em instance quanto mais se eles estão a pensar em ter open world, sendo ele grande ou não. Que informações vocês têm sobre a questão do mundo persistente? Alguma coisa sobre isso? Lobbys 3D, tudo ligado..?
 
Mais uma vez repito, a informação é escassa, e como já mostrou o Pure Anarchy por vezes contratidória.
É por isso que normalmente opto por não divulgar nem comentar este género de projectos.

A informação oficial sobre features continua quase nula, mesmo tendo o jogo sido planeado inicialmente para finais de 2008... É por isso que não o tenho seguido com atenção e é por isso que dei sempre bastante mais crédito do Crimecraft mesmo sabendo que não tem carros.

A ver vamos se a E3 revela mais qualquer coisa de concreto, e não apenas mais um punhado de vídeos sem descrição de features nem contexto (embora reconheça que é isso que a garotada mais deseja: eyecandy...).

EDIT: vejam tambem o slide no min 0:05 deste video que contem os "goals do APB", que ainda deixa mais coisas em aberto e ainda gera mais confusão no meio disto tudo...
 
Deixo aqui uns concepts e alguns screenshots não oficiais... :P Devo dizer que principalmente os screenshots parecem bastante bem. :D

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Ah e já agora, outra questão. Estava curioso para saber o porquê do forum do APB ainda não estar a funcionar por isso perguntei. Atendimento rápido e eficaz embora não digam grande coisa, ao menos já ficamos com a ideia do "coming weeks". Aqui fica a mensagem que me enviaram:

Hi Pedro,
We should have more details regarding forums etc as we begin releasing more info about APB over the coming weeks.
Sorry I can’t give you more info than that right now, but thanks for the question.
Cheers, Chris ‘Ulric’ Dye
 
Última edição:
Chegaram as noticias que tanto se esperava com a E3. :) ENJOY! :D

Well its been a long wait, but I think this is the day we can all praise as "The day Realtime Worlds started talking about APB". Now for the news APB.com (Official All Points Bulletin website) has been updated with the following:
  • 7 New screenshots, that we will be uploading to our site shortly. (View Screenshots)
  • 1 Introduction Podcast, with more to follow in the coming weeks. (Download or Stream Podcast)
  • A full featured FAQ for APB basic questions, which we will also be bringing to our information pages.
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in apbevolved
 
Última edição:
Press release:

REDWOOD CITY, Calif. - (Business Wire) Electronic Arts Inc. (NASDAQ:ERTS) and Realtime Worlds, Inc. announced today that they have entered an exclusive marketing and distribution agreement for North America and Europe that will bring the highly-anticipated All Points Bulletin™ (APB) to PC in early 2010. Founded by industry veteran David Jones, creator of Lemmings, Grand Theft Auto 1&2 and Crackdown, Realtime Worlds’ latest project takes the universal theme of Criminals and Enforcement and brings it to a persistent, open world multiplayer setting in a modern, crime-ridden city.

“After a few years of quietly working on APB I’m extremely excited to be able to show it publically for the first time,” said David Jones, Founder and Creative Director of Realtime Worlds. “To also be able to announce our marketing and distribution agreement with EA Partners at the same time is the cream on top. It’s very evident that EA Partners are clearly in-sync with our vision for APB and between us we aim to ensure gamers understand why it’s unique, and share our excitement.”

“Throughout his career David Jones has continually forged new creative paths in interactive entertainment,” said David DeMartini, Senior Vice President and General Manager, EA Partners. “David and the team at Realtime Worlds are set to do it once again with APB. We are thrilled to have the opportunity to partner with them in introducing online persistence to 3rd person, open-world action games and defining a new category within the genre.”

APB is a new breed of online game, set in a persistent living, breathing open-world urban environment where fame and fortune awaits all players. Some players will achieve this by feeding on the city, its people and its businesses…the Criminals. Some will live by a higher code and instead feed on the criminals and their organizations…the Enforcers. This dynamic where players become the core content for other players is one of the many unique features of APB. Its deep, rich customization system provides players with the ability to completely personalize their identity. Looks, clothing, vehicles and even music, all to astonishing detail and quality.

To download the debut trailer for APB, as well as new screens and artwork, please visit http://info.ea.com.

For more information on APB please visit http://www.apb.com/.
 
Certamente me está a parecer bem melhor do que o Crimecraft, quer em jogo quer em editora. :D
Isso Rev, começa a hypar-te com este APB e depois queixa-te como agora com o Crimecraft...

Sinceramente tambem estou curioso com o APB, da mesma forma que ainda tenho curiosidade no Crimecraft, Global Agenda, Stargate Worlds, Face of Mankind, etc...

Mas este tipo de pseudo-mmofps têm sempre que ser analisados com muito cuidado, pois são os detalhes técnicos que normalmente os acabam por matar, e este tipo de problemas nunca consegues prever com imagens, videos controlados nem sequer feature lists, só mesmo testando, por isso são jogos para comprar depois de feito um trial ;)
 
Isso Rev, começa a hypar-te com este APB e depois queixa-te como agora com o Crimecraft...

Sinceramente tambem estou curioso com o APB, da mesma forma que ainda tenho curiosidade no Crimecraft, Global Agenda, Stargate Worlds, Face of Mankind, etc...

Mas este tipo de pseudo-mmofps têm sempre que ser analisados com muito cuidado, pois são os detalhes técnicos que normalmente os acabam por matar, e este tipo de problemas nunca consegues prever com imagens, videos controlados nem sequer feature lists, só mesmo testando, por isso são jogos para comprar depois de feito um trial ;)

Mas quem é que se está a "hypar"... ? :paranoid: Também não me recordo de ter "hypado" com o Crimecraft...
 
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