Advance Wars 2: Dark Conflict

nintendo-europe disse:
advance_wars_dark_conflict_008ce4_1.gif

In a world ravaged by a domino effect of catastrophic events, those lucky enough to survive are divided into warring factions fighting to drive the direction of a new civilization.
Meteor storms, earthquakes and tidal waves devastate the Earth, causing 90 percent of the world’s population to perish. The sky has been blocked out by ash, yielding little sunlight. The battle for control of the new world rages in scorched wastelands and ruined cities. While some are fighting for power, others fight for those who can’t defend themselves and still others are battling to finish a mission interrupted by the calamity.
In this new world, a different breed of Commanding Officer emerges. Gone are series mainstays Max, Nell, Andy, Grit, Drake - all of them lost in the apocalypse. Instead of falling back on battle-changing Super CO Powers, this new generation of Commanding Officer must rely on pure military strategy and guile to overcome rogue enemies who have nothing left to lose.
Advance Wars: Dark Conflict features intuitive but challenging strategy gameplay that will test players’ mettle through a deep Story Mode and more than 100 Free Battle maps. In addition to mainstays of the Advance Wars military, new units such as the Motorbike and Flare make their debuts.

For the first time, you’ll be able to battle and trade your homemade maps via Nintendo Wi-Fi Connection. Through the Voice Chat feature, you’ll be able to talk to the friend you’re playing against. Combining online play with new features, new units and new tactics, Advance Wars: Dark Conflict takes the strategy experience to never before seen heights.
  • Within Story Mode, players can play through an additional 38 Trial stages. Although independent of the Story Mode, the Trial stages add much to the gameplay challenge and depth.
  • New strategies also emerge by way of the Command Zone. For the first time, a Commanding Officer can enter one of the units, and by doing this, he or she creates a Command Zone. The statistics of allied troops within this zone increase.
  • Construction becomes liberated! Advance Wars: Dark Conflict gives players more control and freedom when it comes to factories and supply points. An army can now build supply ports and airstrips on the battlefield. Aircraft Carriers don’t just refuel planes, they produce them.
  • Create your own maps and share them with your friends or upload them to Nintendo Wi-Fi Connection.
Estou a ficar ainda mais interessado neste jogo.
 
Última edição:
Muito interessante!

Não comprei o primeiro devido à falta de online, e uma vez que aparentemente o Disciples II para a DS foi cancelado, devo optar por este. A partilha via NWFC de mapas criados pelos jogadores é uma excelente característica.
 
Não comprei o primeiro talvez por achar aquilo bastante complexo e na altura queria jogos mais easy-gaming para a DS.

Talvez dê uma segunda chance à saga que está com uma apresentação muito melhor (IMHO), não por estar mais adulta (aparentemente), mas por sentir que há uma maior palete de tonalidades e não apenas tons pálidos. Se a mecânica continuar boa, melhor.
 
Não comprei o primeiro talvez por achar aquilo bastante complexo e na altura queria jogos mais easy-gaming para a DS.

Talvez dê uma segunda chance à saga que está com uma apresentação muito melhor (IMHO), não por estar mais adulta (aparentemente), mas por sentir que há uma maior palete de tonalidades e não apenas tons pálidos. Se a mecânica continuar boa, melhor.

Eu comprei a prequela muito recentemente, nm pack juntamente coutros 3 jogos. Eu já antes me tinhaa emprestado o jogo, e no ínicio também me afastei umpouco porque parecia confuso, não sou grande adepto de jogos de estratégia, só se tiverem algo incnnfundível que me atraia muito. Não see bem o que é no Advanne Wars mas sei que gosto.

Apoiado. Eu já estou dentro dessa guerra.

Estás a declarar guerra xD?
 
Acabei de jogar e de terminar o Advance Wars para GBA :D Para mim não é um jogo complexo, até acho que é simples, o que pode ser penoso para alguns é que algumas batalhas demoram demasiado tempo (por exemplo tive uma batalha que me durou quase 30 dias de «jogo»).

De resto, é um excelente jogo e já vou jogar a sequela :)

Devo dizer que o jogo está a surpreender-me pela positiva ;)

Advance Wars 2: Dark Conflict In-Game Screens

62tq0.jpg
61fk8.jpg


60ll7.jpg
57xp4.jpg


58em6.jpg
59gl9.jpg


54sw4.jpg
55oi2.jpg


56oh4.jpg
52kv6.jpg


53wp4.jpg
50oi2.jpg


51jk3.jpg
47lh6.jpg


48tx5.jpg
49sh8.jpg



Advance Wars 2: Dark Conflict Character Art

Advance Wars: Days of Ruin is pretty ugly. Since it features a post-apocalyptic story, a lot of battles are on scorched, purple earth. But it's only a few missions before you see some green again, and as we said in October, the story may be meaner, but the overall game is leaner, as it seems much better-designed around the DS touch screen. For example, instead of having to move a unit first, you can simply double-tap on the enemy unit and yours will run right up to it and attack. If you felt a little disappointed by Dual Strike, don't think Days of Ruin has the same gimmicks or immaturity -- it isn't just more of the same.



 
As imagens das unidades nas batalhas é que podiam estar melhorzitas..

As imagens não correspondem verdadeiramente ao valor real do jogo.

Nos vídeos, as unidades têm excelente aspecto e o melhor de tudo é a fluidez do jogo.

http://youtube.com/watch?v=5bSHn5alaqs
http://youtube.com/watch?v=Zmp8xmlUGvg
http://youtube.com/watch?v=rFUrkSvfdRM
http://youtube.com/watch?v=P-4KKbmqrZQ
http://youtube.com/watch?v=7l95FkZVenI
http://youtube.com/watch?v=wdNBkkZpWBE
 
Para dizer a verdade não me pareceram assim tão melhores. É como o Gaminger disse, estão pouco trabalhadas e detalhadas.

Tenho perfeita consciência que o mau aspecto do jogo não vai demover ninguém da compra do mesmo. O problema é que se ficarmos pelo que é suficiente, não há progresso e os níveis de exigência permanecem baixos.

O 2D do Disciples II DS é bem melhor, por exemplo:

928839_20070110_screen004.jpg
 
Para dizer a verdade não me pareceram assim tão melhores. É como o Gaminger disse, estão pouco trabalhadas e detalhadas.

Tenho perfeita consciência que o mau aspecto do jogo não vai demover ninguém da compra do mesmo. O problema é que se ficarmos pelo que é suficiente, não há progresso e os níveis de exigência permanecem baixos.

O 2D do Disciples II DS é bem melhor, por exemplo:

por falar em Discilpes II, para quando isso? há imenso tempo que li que ía sair mas até agora nada.

concordo com a falta de detalhe dos mapas do jogo. já no dual strike era a maior desvantagem. felizmente a jogabilidade suplantava em muito esse "problema"
 
tL0z, não gostas do design das unidades quando estão a combater ou quanto estão visionadas no mapa?
Nos combates penso que as unidades deveriam estar bastante mais detalhadas. Dá a sensação que estão com blur, que estão desfocadas.
No entanto, também acho que os mapas podiam estar mais detalhados quer a nível das unidades, quer a nível do próprio mapa. Como está é perfeitamente funcional, mas podiam dar um visual mais apelativo ao jogo.
 
Back
Topo