Pure_Water
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e aplicas essa filosofia a td o resto? jogos, programas, filmes, series, etc?
deve ter deve, considerando o fórum que ela frequentava (da mula)...
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e aplicas essa filosofia a td o resto? jogos, programas, filmes, series, etc?
É um paradigma complexo ao que a pirataria n ajuda. Se não houvesse pirataria se calhar quem hoje diz que os jogos estão caros acabava por comprar um de vez em quando, por necessidade. Assim, duvido que o façam. Maximizando os lucros do mercado talvez fosse uma das maneiras de baixar os preços e apresentar melhor qualidade nos produtos finais.
E aqui não há lógica da batata que salve o discurso anti-pirataria; o valor pedido pelos jogos é um gozo, é uma ofensa ao bom-senso das pessoas! Ainda para mais quando "lá fora" um jogo custa perto dos 20$,... só não vê o desplante quem não quer! Principalmente aqui no nosso "pântanozinho-à-beira-mar-plantado"! Em que os preços atingem proporções verdadeiramente apocalípticas!
Compreendo que haja quem nunca os comprasse nem que fossem a 10€! Mas isso são casos extremos, e já falei aqui deles! Essa gente nunca compraria um jogo! Simplesmente não dão valor aos jogos, e como tal nunca seríam compradores dos mesmos!
Agora, quando existe uma enorme percentagem de pessoas que dizem com todas as palavras que "passariam a comprar jogos novos se fossem a 30€ cada"; epa! Só quem anda muito distraído do mercado ou é prepotente è que não dá valor a esta quota de mercado!
Aliás, não deixa de ser curioso que sejam exactamente nesses dois ramos que os respectivos "responsáveis" mais se queixem da pirataria!... e aqui posso estar enganado, mas não me recordo de ter assistido à industria cinematográfica de ter feito tanto "berreiro" anti-pirataria, apesar de, tambem estes implementarem sistemas anti-cópia nos seus DVD's!
Posso estar bastante enganado neste aspecto, mas pelo menos nunca os via "choramingarem "tanto como os senhores da industria dos videojogos ou da musica!
Cumps!
\w/
Pois sim, falas muito mas não convences ninguém. Lá fora (USA) os jogos são a 20$ e a pirataria desses jogos anda nos 75%, como já provaram em posts anteriores.
Explica lá esta, enquadrando-a na tua lógica de que a pirataria existe porque os jogos são caros, ó "génio"!!
Mal posso esperar pela brilhante explicação.
deve ter deve, considerando o fórum que ela frequentava (da mula)...
Agora, convenhamos que, não se vê nada de concreto por parte das Editoras ( excepção a um caso ou dois...) .. Estão à espera que Jesus Cristo desça dos ceús e converta os piratas?
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2277507,00.aspthe PC is the home of the most profitable game in history generating more revenue than the top 10 console games combined—that's World of Warcraft generating a 1.2 billion dollars a year in revenue, that's a pure PC game.
So it is clear that PC gaming absolutely killed [the market] in terms of revenue, killed it in terms of consumer usage—the average console gamer, according to Powers Associates, spends more time playing PC games than console games.
Why is World of Warcraft the most profitable game on the PC?
Community.
Yeah, but what makes it so profitable? There are a lot of community games out there. What is it about a massive multiplayer game that makes it make so much revenue? Is it just community?
There's one very important feature: DRM. You can't f---ing steal the thing.
You can't pirate a community. So an MMO has two properties that make it hugely valuable. One is community; frankly, that's almost secondary. The truth is, you can't steal a community-based game. And because you can't steal it, you get all the revenue from it. All a console is is a giant DRM device. A console's job is not to enable you to play games, but to stop you from playing games you didn't pay for. If a console goes online, and plays community based games, its primary value, the reason Microsoft and Sony make the console and get a third of all the revenue, because they control the DRM and security. It's irrelevant if the games are community based games. The developers don't need their DRM and community; therefore, what idiot would share revenue with them?
You just make PC community games you're gonna reach everybody, because the average console gamer plays more PC games than console games—they have a PC—so again, you're out of business.
A real migration from CD games to online games would break the console business model, so you either have to make up an entirely new one, or believe that consoles as we know them are gone.
Achei esta entrevista interessante, fala de PC, consolas e pirataria.
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2277507,00.asp
fonteThe state of PC gaming continues to be a hot topic these days. GI.biz cites id Software's Steve Nix who feels that a considerable number of 'hardcore' PC gamers are shifting over to home consoles. "So you still have PC players, and some players are just console guys, but have players moved over? Absolutely. We love PC gaming, and we continue to support PC gaming - but you can't ignore the market realities and the size of the console market these days."
Greg Stone, a designer at Nerve Software (Enemy Territory: Quake Wars X360) also agrees with this notion: "For me, I'm exactly what he's describing – I'm a guy that used to play on PCs, and now I'm totally console."
Action games are contiually being developed for consoles these days, with PC releases often lagging behind. Of course, this doesn't mean the PC industry doesn't have room to grow (MMOG's anyone?)...."It's so much money to keep up with the bleeding edge of technology on the PC, and it really just is easier to take a console and say, well, this is good enough. I think that's the way it is for me, and for a lot of people at this point in time."(
Desculpa la mas o artigo nao menciona uma unica vez pirataria...Core PC Gamers Switching to Consoles, Says id
Mais um que diz que o PC Gaming está lixado...pirataria, PC's de topo a €€€€ e afins estão a dar nisto...quase tudo a deixar o PC em 2º plano...
fonte