PS3 [PS3] Bayonetta (PlatinumGames, SEGA)

Espero bem que anunciem na E3, para não dizer que acho este jogo demasiado arcade ou mostram me algo que me faça dizer este jogo vai me ser dificil jogar e vai me dar pica, ai sim sera compra certa.

Graficos não achei assim nada de relevante, gameplay o gajo que estava a jogar parecia que so carregava num botão e depois aquelas sequencias de matar carregando em 2 ou num botão ainda o tornam mais arcade, isto porque acho que nunca tinha visto um boss tão facil de derrotar.
Personagem não gosto mesmo nada, acho que se nota logo de quem vem a ideia desta personagem, lol, sim porque se formos a ver as ideias de Bayonetta são identicas a de devil may cry, demasiado por sinal, aquele fato preto justo como tudo quem faz lembrar . . . a trish do 1º jogo do 1º, em termos de aspecto não tem nada a haver mas a mim este jogo ainda não me mostrou nada, arrisco a dizer que gostei mais das imagens do Castlevania
 
Espero bem que anunciem na E3, para não dizer que acho este jogo demasiado arcade ou mostram me algo que me faça dizer este jogo vai me ser dificil jogar e vai me dar pica, ai sim sera compra certa.

Graficos não achei assim nada de relevante, gameplay o gajo que estava a jogar parecia que so carregava num botão e depois aquelas sequencias de matar carregando em 2 ou num botão ainda o tornam mais arcade, isto porque acho que nunca tinha visto um boss tão facil de derrotar.
Personagem não gosto mesmo nada, acho que se nota logo de quem vem a ideia desta personagem, lol, sim porque se formos a ver as ideias de Bayonetta são identicas a de devil may cry, demasiado por sinal, aquele fato preto justo como tudo quem faz lembrar . . . a trish do 1º jogo do 1º, em termos de aspecto não tem nada a haver mas a mim este jogo ainda não me mostrou nada, arrisco a dizer que gostei mais das imagens do Castlevania


Demasiado arcade?! O que quer dizer exactamente com isso? confesso que não estou a perceber.
Pelo que percebo é grande fã de DMC, o que tem esse de "realista" para fazer estas comparações?

Como assim o jogo não mostrou nada? Quer mais videos de gameplay? Se gosta de DMC e não gosta disto ou até de NGS2 confesso que não percebo. Tento por o que encontro mas ao que parece só na secção ao lado é que alguém se entusiasma com este jogo, go figure...

Já agora ela não tem fato nenhum, ela está "nua".
 
ele quer dizer e demasiada arcade, ou seja, parece uqe basta carregar num ou dois botoes para ir despachando os inimigos.acho que foi isto que ele quiz dizer.
 
E3 2009: Preview: Bayonetta

"Real heroes don't need armor." - Hideki Kamiya

dsc02262p.jpg

We sat down with director Hideki Kamiya and producer Yusuke Hashimoto for a private demo of Platinum Games and Sega's new Bayonetta. The demo was played through Chapter 2: Vigrid, The City of Deja Vu, and we also got a look at a special boss fight unavailable to those on the show floor.

Bayonetta is a witch with magical hair that she uses to weild her deadly powers. Her hair has the ability to channel demonic energies from hell. It also acts as her clothing, covering her body. The more elaborate powers require more of her hair, and in turn reveal more of her. In addition Bayonetta comes equipped with dual pistols on her boots. These can be shot while kicking or drawn to blow away enemies in a hail of gunfire.

The combat system is an acrobatic affair, characterized by dodging and quickly reacting to enormous stylized enemies. Bayonetta flips, ducks, and dodges around enemies constantly during combat. Kamiya says the clothes and style are designed to eccentuate her movement and sensuality. Combat is focused on dodging, rather than running in guns blazing. Proper countering and dodging enters Bayonetta into a state called Witch Time where she does extra damage while the enemies are in a slowed state of time. Bayonetta's movements and abilities are all very smooth, and look stunning. As Kamiya himself told us, "real heroes don't need armor."

6307510aaa.jpg

The soundtrack is comprised mostly of j-pop, with a little bit of rock. The music is appropriate for the over-the-top stylized action, and generally fits the mood of the scene or battle. Visually, Bayonetta is spectacular. The screen is busy and full of a constantly changing environment and detailed enemies. This can range from battles across a city being destroyed by magma or a battle on top of a dragon in the sky. Instead of blood Bayonetta bleeds butterflies and flowers, adding to the style. The engine the game runs on was built from the ground up.

The game itself is broken up into chapters and stages. You recieve a score for each stage and a final overall score for the chapter. We saw the stage Vigrid: The City of Deja Vu, a ruined fantasy metropolis filled with flowing magma and demonic creatures. We also got a look at a very cool boss fight with a giant two-headed dragon. The battle began with Bayonetta attacking it's head as it stuck it in a chapel door. After enough damage was done, the dragon lifted off with the church still attached to its head, and revealed a second head in the destfruction. Bayonetta continues the battle in the sky, culminating in the acrobatic destruction of the church and the dragon.

465851aaa.jpg

Bayonetta hits US stores in Q4 2009. We are really looking forward to it and will keep everyone posted on any future developements.

in http://news.vgchartz.com/news.php?id=3844

:)
 
Isso é problema geral desta geração. Vê o Uncharted. Não passa disso. No entanto, não deixa de ser um bom jogo por isso, pois não?

Exacto mas por exemplo achei o jogo facil demais com sequencias de botões, eu pelo menos por agora não desgostei nem gostei do que vi, do que vi foi parecenças demasiadas com Devil May Cry, assim como os inimigos que parecem os inimigos do 4.

Devil May Cry 3 é considerado um dos jogos mais dificeis de sempre, ouve pessoas que demoraram mais que tempo a passar em Dante Must Die, o problema aqui é que o facto de estarmos no meio de um combate fazermos "sumon" a uma cena que corta a cabeça ou uma maquina com espinhos, prontos não gostei achei que ira tornar o jogo facil demais, estamos rodeados de inimigos, fazemos sumon ou algo do genero a essas maquinetas, como estas na sequençia do sumon não podes ser atingido, e so estou a ser critico com isto porque foi dos principais erros no DMC 4 com o Nero, usava-se o Devil Arm em qualquer inimigo e matava-se tudo e todos isto porque entrando na sequençia na levas dano.

Quero algo que seja realmente complicado e que não seja do estilo faz-se uma sequençia de botões e esperamos que acaba a sequençia enquanto isto esta o character a fazer a animação rodeado de inimigos que não o podem atingir.

Outra coisa é que acho o jogo demasiado identico ao DMC, para isso que tragam alguma coisa nova.


Combo Megaton Gameplay

Uma pequena amostra dos variados combos que existem, alguns mais mirabolantes que outros, mas no geral parece-me bem. Isto dará para fazer durante os ecrãs de loading.

Já tinha visto esse video a algum tempo e so digo que o Director sendo daqueles que mais admiro e respeito poderia ter mais criatividade, existem ai ataques arrisco a dizer iguais a da serie do DMC, acredito que irei gostar do jogo mais tarde para já ainda não me mostrou algo que me leva-se a dizer "tenho de ter este jogo" assim como o Infamous demorou muito tempo a mostrar me algo que me fize-se ficar agradado pelo jogo, mas passado algum tempo mostrou e neste momento não me arrependo nada de o ter comprado adorei o jogo, espero que aconteça o mesmo com este

PS: Ela pode estar nua mas não deixa de parecer que tem um fato estou enganado? e isso é que interessa, decertesa qeu se estive-se nua sem ter poderes a veriamos doutra forma xD, faz com que pareça um fato e identico ao da trish, claro que isso não tem a menor relevançia pois se fosse a dizer characters com costumes identicos nunca mais saia daqui xD
 
Última edição:
Muito boa a capa da Europa, a Japonesa já não gosto muito e o formato das letra da "nova geração PS3" faz com que goste ainda menos.
 
Fnix pelo caminho que as consolas parecem tomar daqui a um ano temos uma "Ps3 Go", uma Wii-i, xboxNatal ... Não sabem planear as coisas bem para que dure, depois aquele gajo que comprou logo no lançamento é que se f*de bem no caso da Ps3 não mas da x360 sim.

Enfim...Desculpem o Offtopic

Bem este jogo está bem interessante alguem sabe a release date para a Europa?

Cumps.
 
Fnix pelo caminho que as consolas parecem tomar daqui a um ano temos uma "Ps3 Go", uma Wii-i, xboxNatal ... Não sabem planear as coisas bem para que dure, depois aquele gajo que comprou logo no lançamento é que se f*de bem no caso da Ps3 não mas da x360 sim.

Enfim...Desculpem o Offtopic

Bem este jogo está bem interessante alguem sabe a release date para a Europa?

Cumps.

sorry mas isso da alteração das originais para outros formatos já vem dos tempos da maria caxuxa não é de agora
 
Over the weekend, Sega invited Japanese gamers to A.I. Tokyo -- a velvety underground bar in the party capital of Tokyo, Roppongi -- for an event called "Feel Bayonetta," where we were able to manage 15 minutes with Bayonetta on PS3, and discovered news about a demo for the game.
Prior to this event, Sega and Platinum Games had only shown the game running on Xbox 360, and because the game was announced over a year ago, some players have been wondering about the PS3 version as a result. Unfortunately, this event didn't do much to help calm their fears.

While the 360 version on display looked crisp and smooth, the PS3 version was very blurry and the framerate was all over the place. During one portion of the demo, a crazy scene where you are jumping off of falling parts of a giant clock tower, it was often hard to keep track of the action because of the graphical issues on PS3.

Since Bayonetta's announcement, the developers have said that the game would look similar, if not identical, on both platforms. It seems interesting that Sega chose to show the PS3 version for the first time in this form, though this doesn't mean the finished game will run this way -- in fact, we'd assume that Platinum will be using the time before release to continue polishing it. We asked a Sega of Japan public relations representative about the differences between the two versions, and he said the two would be "the same," but he wasn't able to elaborate on specifics.

After playing the game, we sat through an interview session where producer Yusuke Hashimoto confirmed that a Bayonetta demo will be coming soon, and that it will be something that will be cool for people who eventually buy the game to go back to. We'll have to wait to see if he meant "soon" for the Japanese audience, or also for U.S. players, however, since the game is on track to ship in Japan in late October and the U.S. in January of next year.

1UP

F*****
De todos os ports de porcaria que a consola já recebeu, tinha logo que ser este também >(
Estou para ver a versão final...
 
1UP

F*****
De todos os ports de porcaria que a consola já recebeu, tinha logo que ser este também >(
Estou para ver a versão final...

Não é jogo que me interesse, mas interessa a muita boa gente.
Espero que a Sega não dê barraca. Pensava que tanto tempo depois da PS3 estar no mercado este tipo de coisas já não aconteciam (parece que o Ghost Busters veio contrariar isso). Mas não há nada como aguardar pela versão final.
 
1UP

F*****
De todos os ports de porcaria que a consola já recebeu, tinha logo que ser este também >(
Estou para ver a versão final...

Calma homem, nada melhor que esperar pela versão final :P
Se as diferenças nem forem assim tantas nem me preocupa, há muitas comparações que se fazem ao ritmo "parado" e nestes jogos essa palavra não entra. Já "breaks" e claramente diferenças notórias mesmo em acção frenética.. aí a história é outra ;)

E finalmente, a versão PS3 será apresentada/mostrada oficialmente.

And now the release of Bayonetta is fast approaching, isn’t it? But before it is in everyone’s hands, we have Tokyo Game Show on our plate. Bayonetta is a title that everyone at PlatinumGames has put their heart and soul into. We want everyone to give the game a try, and as such, we will be bringing it with us to the Tokyo Game Show.

Both the Xbox 360 and PS3 versions of Bayonetta will be in the SEGA booth. I hope you take the chance to check both of them out!
With Bayonetta, we created the Xbox 360 version of the game first, and then handed off all the data and other assets to SEGA so they could begin the process of porting Bayonetta to the PS3, giving them advice regarding the porting process along the way and overseeing the progress to ensure that the PS3 version would be the best it could be. The goal was to release the Xbox 360 and PS3 versions to gamers day and date, and even though there have been trials and tribulations along the way, we are incredibly pleased to be able to present two playable versions of the game on the Tokyo Game Show floor.

Recently, we’ve received questions whether there are any differences between the Xbox 360 and PS3 versions. It seems many of you are quite interested in this.
As the developers of Bayonetta, we have overseen both versions, and I would like to make one thing clear. The Xbox 360 and PS3, as hardware platforms, both have their own distinct differences and peculiarities, and these characteristics will naturally give birth to differences in the final product. However, all involved endeavored to exploit the specific traits of each console to create an enjoyable experience. We feel the best way to evaluate this is by actually playing the game for yourself and coming to your own conclusions.

Bringing Bayonetta to users of both the PS3 and the Xbox 360 is something we feel to be very important, and I feel passionately that we have fulfilled our responsibility in that regard. I hope you all purchase Bayonetta and enjoy playing through our creation.

Tatsuya Minami, Presidente & CEO da Platinum Games
 
Back
Topo